dc.contributor.author | Akbaş, Seda | |
dc.contributor.author | Yünkül, Eyup | |
dc.date.accessioned | 2024-12-17T06:16:32Z | |
dc.date.available | 2024-12-17T06:16:32Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.issn | 1694-7215 / 1694-7215 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33206/mjss.1287016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/15537 | |
dc.description | Yünkül, Eyup (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Web 2.0 araçları kullanımı yetkinlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından
karşılaştırılması ve eğitimde Web 2.0 araçları kullanımı hakkındaki öğretmen görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada
nitel ve nicel verilen birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden Açımlayıcı Sıralı Desen kullanılmıştır.
Araştırmanın nicel verilerini Çelik (2020) tarafında geliştirilen “Web 2.0 Araçları Kullanım Yetkinliği” ölçeğinden elde
edilen veriler, nitel verileri ise araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen
veriler oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel basamağının çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında İzmir İli
Narlıdere ve Menderes ilçelerinde görev yapan 117 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme yapılan 10
sınıf öğretmeni ise nitel bölümdeki araştırma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri betimsel istatistikler, tTesti, varyans analizi ile nitel verileri ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri sonucunda;
sınıf öğretmenlerinin Web 2.0 araçları kullanım yetkinlik düzeyleri; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, sınıf mevcudu, okuttukları
sınıf düzeyi açısından anlamlı farklılık göstermezken hizmet içi eğitim alma durumuna göre eğitim alanların lehine anlamlı
bir farklılık gösterdiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin çözümlenmesi sonucunda ise öğretmenler Web
2.0 araçlarının eğitimde kullanımının öğretmen ve öğrenci açısından çeşitli yönlerden faydalı buldukları, Web 2.0 araçlarını
dersin her aşamasında kullandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca Web 2.0 araçları ile ilgili verilen hizmet içi eğitimlerin yüz
yüze, uygulamalı ve nitelikli eğitmenlerle verilerek, araçların kullanım alanlarına göre düzenlenmesinin hizmet içi eğitimlerin
kalitesini arttıracağını belirtmişlerdir. Öğretmenler, Web 2.0 araçlarını kullanırken en çok donanım eksikliği, internet
bağlantı sorunları, sınırlı erişim ve güncellemeden kaynaklanan sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. | en_US |
dc.description.abstract | The study aims to compare the competency levels of classroom teachers using Web 2.0 tools in terms of various variables
and to reveal teachers' views on using Web 2.0 tools in education. Exploratory Sequential Design, one of the mixed
research methods in which qualitative and quantitative data were used together, was used in the study. The quantitative
data of the research consisted of the data obtained from the "Web 2.0 Tools Usage Competency" scale developed by Çelik
(2020), and the qualitative data consisted of the data obtained from the semi-structured interview form developed by the
researcher. The research group of the quantitative step of the research consists of 117 classroom teachers working in the
Narlıdere and Menderes districts of Izmir Province in the 2021-2022 academic year. The 10th classroom teachers with
whom semi-structured interviews were conducted constitute the research group in the qualitative part. The authors used
descriptive statistics, t-tests, and analysis of variance to analyze the quantitative data and content analysis to analyze
qualitative data. As a result of the quantitative data of the study, they made a conclusion that the competency levels of the
classroom teachers in the use of Web 2.0 tools did not show a significant difference in terms of gender, age, professional
seniority, class size, grade level they taught there was a significant difference in favor of those who received in-service
training. As a result of the analysis of the qualitative data of the research, they concluded that the teachers found the use of
Web 2.0 tools in education beneficial for teachers and students in various aspects and that they used Web 2.0 tools at every
stage of the course. They also stated that in-service training on Web 2.0 tools should be face-to-face, applied, and given by
qualified trainers and that organizing them according to the usage areas of the tools would increase the quality of in-service
training. While using Web 2.0 tools, teachers stated that they experienced problems due to lack of hardware, internet
connection problems, limited access and updating. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.33206/mjss.1287016 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Web 2.0 Araçları | en_US |
dc.subject | Sınıf Öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Öğretmen Yetkinliği | en_US |
dc.subject | Web 2.0 Tools | en_US |
dc.subject | Classroom Teachers | en_US |
dc.subject | Teacher Competence | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin web 2.0 araçları kullanımı yetkinliklerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of classroom teachers' use of web 2.0 tools ın accordance with teachers' opinions | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Manas Journal of Social Studies | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-6177-3766 | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 93 | en_US |
dc.identifier.endpage | 110 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |