Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu
dc.contributor.authorAkkuş, Gamze Yılmaz
dc.date.accessioned2025-02-12T07:15:34Z
dc.date.available2025-02-12T07:15:34Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn1303-0493 / 2148-4929
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-538314
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15974
dc.description.abstractBu çalışmada, “Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi” ünitesinin geleneksel öğretim yöntemi ve drama yöntemi ile öğretimi yapılarak bu yöntemler karşılaştırılmıştır. Çalışmaya 2014-2015 öğretim yılında Balıkesir ilindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 44 ortaokul 7. sınıf öğrencisi katılmıştır. Çalışmada deneysel modellerden ön test, son test, kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Dünyamız ve Evren Başarı Testi ile yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Çalışma verilerinin analizlerine göre Dünyamız ve Evren Başarı Testi puanlarının deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklı olduğu bulunmuş ve drama yönteminin öğrenci başarısını artırdığı tespit edilmiştir. Ayrıca drama yöntemiyle öğrenim gören erkek öğrencilerin son test puanlarının kontrol grubundaki erkek öğrencilere göre anlamlı düzeyde arttığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, “Solar System and Beyond: Space Puzzle Unit” was instructed with traditional teaching and drama method. In the 2014-2015 academic year, 44 7th Grade students enrolled in a public school in Balıkesir participated in the study. Quasiexperimental research design with pre-test/post-test control group was used. As the data collection tools; Our World and Universe Conception test and semi-structured interview questions were used. According to the analysis, the students who were instructed with drama method scored significantly higher in the tests than control group students that received traditional teaching. In addition, as for gender, male students’ post tests scores of the drama group were significantly higher than the male students’ post tests scores in the control group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17240/aibuefd.2019.19.43815-538314en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDrama Yöntemien_US
dc.subjectUzayen_US
dc.subjectEvrenen_US
dc.subjectGüneş Sistemien_US
dc.subjectDrama Methoden_US
dc.subjectSpaceen_US
dc.subjectUniverseen_US
dc.subjectSolar Systemen_US
dc.titleDrama yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesindeki başarılarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of drama method to the 7th grade students’ success in solar system and beyond: Space puzzle uniten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9474-2977en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2964-4198en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster