Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirci, Neşet
dc.contributor.authorŞekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu
dc.date.accessioned2025-02-13T07:30:49Z
dc.date.available2025-02-13T07:30:49Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.issn1308-7274
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16010
dc.description.abstractBu araştırmada, Akran Öğretimi yönteminin üniversite öğrencilerinin elektrostatik konusundaki başarılarına etkisine bakılmış ve öğrencilerin yönteme yönelik tutumları belirlenmiştir. Araştırmaya 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde Necatibey Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören 78 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Elektrostatik Kavram Testi ve Akran öğretimi tutum anketi kullanılmıştır. Çalışmada veriler “Tekrarlı ANOVA Testi” ile analiz edilmiştir. Buradan elde edilen sonuçlara göre, deney grubunun başarısının kontrol grubuna göre istatistiksel olarak daha anlamlı olduğu bulunmuştur(F1,76=6,77; p<0,01). Ayrıca, deney grubu öğrencilerinin Akran Öğretimi Yöntemi’ne karşı olumlu bir tutum sergiledikleri belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research aimed to examine the effect of peer instruction method about students’ achievement and to determine the attitudes towards peer instruction method. Sample group of the study consisted of 78 students at Computer Education Department at Necatibey Faculty of Educational in spring semester of 2006-2007. In the study, Electrostatic Concept Test and Peer Instruction Attitude Questionnaire were used to collect data. The data were analyzed by repeated measure ANOVA. As a result of the test, it was found out that the achievement level of experimental group was statistically significant when compared to control group (F1, 76=6,77; p<0,01). Also, it was determined that the experimental group had positive attitudes towards peer instruction method.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisher E-Journal of New World Sciences Academyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkran Öğretimien_US
dc.subjectElektrostatiken_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectTekrarlı ANOVA Testien_US
dc.subjectPeer Instructionen_US
dc.subjectElectrostaticen_US
dc.subjectAchievementen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectRepeated Measure ANOVAen_US
dc.titleAkran öğretimi yönteminin üniversite öğrencilerinin elektrostatik konusundaki başarılarına etkisi ve yönteme yönelik tutumlarıen_US
dc.title.alternativeThe effect of peer instruction method to university students’ electrostatics achievement and attitudes towards this methoden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEducation Sciencesen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0009-0006-2990-0979en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9474-2977en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage240en_US
dc.identifier.endpage256en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster