Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDemirci, Neşet
dc.contributor.authorŞekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu
dc.date.accessioned2025-02-17T05:39:50Z
dc.date.available2025-02-17T05:39:50Z
dc.date.issued2004en_US
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16059
dc.description.abstract20.yüzyılın son çeyreğinden itibaren fizik eğitimi konusunda yapılan bir çok araştırmada öğrencilerin, genellikle çevrelerinden edindikleri, bir çok konuda bazı ön bilere sahip olduğu ve bunların da sonraki fizik öğrenimlerinde etkili olduğu görülmüştür. Öğrencilerin ön bililerini belirleme amacıyla bir çok konuda kavram testi hazırlanıp denenmiştir. Kuvvet ve Hareket konusunda bilinen ve en çok kullanılan Kuvvet Kavram Testi (FCI)’dir. Elektrik ve Manyetizma konusunda genel ve herkesin kabul edip kullandığı bir test mevcut değildi. Bu amaçla, Maloney ve arkadaşları elektik akımı ve devreler konusunu çıkarıp sadece elektrostatik ve manyetizma konusu hakkında bir test geliştirdi (2001). Bu test, öğrencilerin elektrostatik ve manyetizma konularındaki on bir farklı alandaki kavramlarını belirlemek için toplam 32 sorudan oluşmaktadır.. Öğrencilerin her konuda olduğu gibi fizik dersine geldiklerinde elektrik ve manyetizma konularında da sahip oldukları ön bilgiler ve/veya kavram yanılgılarının belirlenmesi ve büyük önem taşımaktadır. Bu amaçla Elektik ve Manyetizma konularında öğrencilerin sahip oldukları ön bilgi ve kavramlarıbelirlemek için Genel Fizik II dersini alan bütün Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerine (toplam 614 kişi) Bahar 2004 döneminin başında, Elektrostatik ve Manyetizma Kavram Testi uygulanmıştır. Elektrik ve Manyetizma kavram testinden, genel olarak, kız öğrencilerin aldıkları ortalama yüzde puanı 25,57 iken erkek öğrencilerin ortalama yüzde puanı 28,53 olarak bulundu. Bu da kız öğrencilerle erkek öğrencilerin Elektrik ve Manyetizma kavram testi puanları arasında anlamlı bir fark olduğu anlamına gelmektedir (t612= 3,761; p< 0,01). Aynı zamanda öğrencilerin testten aldığı puanlara göre akademik bölümleri arasıfarkların da olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFırtına Akademisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectFizik Eğitimien_US
dc.subjectÖnbilgileren_US
dc.subjectKavram Yanılgılarıen_US
dc.subjectElektrik ve Manyetizmaen_US
dc.titleÖğrencilerin elektrik ve manyetizma konularında sahip oldukları ön bilgi ve kavram yanılgılarının belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0009-0006-2990-0979en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9474-2977en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage116en_US
dc.identifier.endpage138en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess