Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKumaş, Gözde
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.contributor.authorDoğdubay, Murat
dc.date.accessioned2025-03-04T07:55:44Z
dc.date.available2025-03-04T07:55:44Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.isbn978-605-254-974-2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16232
dc.description.abstractElektronik ağızdan ağıza pazarlama, internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte popüler olan bir pazarlama tekniğidir. Bu pazarlama tekniği, müşteriler için herhangi bir konu hakkında hızlıca bilgi toplama ve fikir sahibi olma konusunda kolaylık sağlamaktadır. Bu araştırmada, Balıkesir’de yer alan yiyecek içecek işletmelerine dair yapılan yorumların hangi konular üzerinde ve hangi yönde yoğunlaştığının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Böylelikle işletmeler tarafından elektronik ağızdan ağıza pazarlamadan nasıl yararlanıldığı belirlenecektir. Bu amaçla Tripadvisor web sitesindeki yorumlara, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan İçerik Analizi uygulanmıştır. İçerik analizi aşamasında MAXQDA Nitel Veri Analiz Programı kullanılmıştır. Toplamda 132 işletmeye ait 2.680 yorumun analizi yapılmıştır. Yorumlar; 26 Temmuz 2024 ve 8 Ağustos 2024 tarihleri arasında siteden çekilmiştir. Analiz sonucunda tüm yorumlara ait alt kodlamalar; Hizmet Kalitesi, Yemek Kalitesi, Kolaylık ve Atmosfer olmak üzere 4 ana kod altında sınıflandırılmıştır. Tüm ana ve alt kodlar, olumlu ve olumsuz olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Yorumların çoğunluğunun olumlu değerlendirmeler içerdiği tespit edilmiştir. Dolayısıyla olumlu kodlamalar daha fazla sayıdadır. Araştırmada en fazla kodlama sayısına sahip olan alt kodlar sırasıyla; lezzetli yiyecek içecek, ortamın uygunluğu (işletme içidışı), uygun fiyat şeklindedir. En az kodlama sayısına sahip olan alt kodlar ise sırasıyla; konforsuz, menüde fiyat yazmaması, az malzemeli şeklindedir. Tüm kodlar arası en yüksek ilişkinin; lezzetli yiyecek-içecek ile uygun fiyat arasında olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda Balıkesir’deki yiyecek içecek işletmelerinde müşteri memnuniyetinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Dolayısıyla -e WOM’un işletmelere olumlu katkı sunduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDetay Yayıncılıken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElektronik Ağızdan Ağıza Pazarlamaen_US
dc.subjectYiyecek-İçecek İşletmelerien_US
dc.subjectTripadvisoren_US
dc.subjectMAXQDA.en_US
dc.subjectBalıkesiren_US
dc.titleElektronik ağızdan ağıza pazarlama (-e WOM) kapsamında Balıkesir’deki yiyecek-içecek işletmelerine yönelik yorumların değerlendirilmesi: Tripadvisor örneğien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal24. Ulusal Turizm Kongresien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0009-0007-1484-473Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5601-6931en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.identifier.startpage683en_US
dc.identifier.endpage704en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster