Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Hande
dc.date.accessioned2025-03-04T10:40:02Z
dc.date.available2025-03-04T10:40:02Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn3062-0813
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5281/zenodo.14228892
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16235
dc.description.abstractSürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA), 2015 yılında Birleşmiş Milletler tarafından dünyanın her yerindeki insanların 2030 yılına kadar barış ve refah içinde yaşamalarını sağlamak amacıyla yapılan evrensel bir eylem çağrısı kapsamında ortaya koyulmuştur ve bu nihai gaye kapsamında farklı alanları kapsayan on yedi amaç belirlenmiştir. Bu amaçlardan biri de “Nitelikli Eğitim”dir. Eğitim, sürdürülebilir kalkınmanın temel taşlarından biri olarak, toplumsal refahı artırmak ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için önem taşımaktadır. Türkiye'nin eğitim alanındaki hedefleri, üst çerçeve niteliği taşıyan kalkınma planlarında yer almaktadır. Kalkınma planları, eğitim başta olmak üzere ekonomik, sosyal ve çevresel kalkınma alanlarında bir dizi hedef ve gösterge içermektedir. 2024 yılı itibarıyla Türkiye’nin eğitime dair hedefleri 2024-2029 yıllarını kapsayan 12. Kalkınma Planı ile şekillendirilmektedir. Bu çalışmada “Amaç 4: Nitelikli Eğitim” ve 12. Kalkınma Planı’ndaki eğitim hedefleri ve göstergeleri birlikte ele alınarak bu hedefler arasındaki uyum ve Türkiye'nin eğitim alanında sürdürülebilir kalkınma sürecindeki durumunu değerlendirmek amaçlanmıştır. Yapılan incelemeler Türkiye'nin 12. Kalkınma Planı’nda yer alan eğitim hedeflerinin SKA 4 ile büyük ölçüde uyum gösterdiği görülmektedir. Bu hedeflere erişebilmek için adımlar atıldığı, yükseköğretime erişim, toplumsal cinsiyet eşitliği ve erken çocukluk eğitimi gibi bazı alanlarda ise daha fazla gelişme potansiyeli bulunduğu söylenebilir. Bu çıkarımlara yönelik olarak Türkiye’nin eğitim alanındaki sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşabilmesi için eğitim politikalarının devamlı olarak gözden geçirilmesi ve toplumsal ve küresel ihtiyaçlara göre uyarlanması yararlı olacaktır.en_US
dc.description.abstractThe Sustainable Development Goals (SDGs) were launched by the United Nations in 2015 as part of a universal call to action to ensure that people around the world live in peace and well being by 2030, and seventeen goals have been identified covering different areas within this ultimate goal. One of these goals is “Quality Education”. As one of the cornerstones of sustainable development, education is important for increasing social welfare and leaving a more livable world for future generations. Turkey's goals in the field of education are reflected in development plans, which serve as the upper framework. Development plans include a series of targets and indicators in the areas of economic, social and environmental development, particularly education. As of 2024, Turkey's education goals are defined in the 12th Development Plan covering the period 2024-2029. This study aims to evaluate the alignment between “Goal 4: Quality Education” and the education targets and indicators in the 12th Development Plan and to assess Turkey's position in the sustainable development process in the field of education. The analysis shows that the education targets in Turkey's 12th Development Plan are largely in line with SDG 4. It can be concluded that there is potential for further improvement in some areas, such as higher education accessibility, gender equality and early childhood education, where steps have been taken to achieve these goals. In line with these conclusions, for Turkey to achieve its sustainable development goals in the field of education, it would be beneficial to constantly monitor education policies and adapt them according to national and global needs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEyüp Yünkülen_US
dc.relation.isversionof10.5281/zenodo.14228892en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNitelikli Eğitimen_US
dc.subjectSürdürülebilir Kalkınma Amaçlarıen_US
dc.subject12. Kalkınma Planıen_US
dc.subjectEğitim Göstergelerien_US
dc.subjectQuality Educationen_US
dc.subjectSustainable Development Goalsen_US
dc.subject12th Development Planen_US
dc.subjectEducation İndicatorsen_US
dc.titleSürdürülebilir kalkınma amacı 4 ve on ikinci kalkınma planı: Türkiye’nin nitelikli eğitim hedefleri üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeSustainable development goal 4 and twelfth development plan: A review on Turkey’s quality education goalsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of New Paradigms in Educationen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7550-9376en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster