dc.contributor.author | Terzi, Ali Rıza | |
dc.contributor.author | Çelik, Hande | |
dc.date.accessioned | 2025-03-05T05:18:04Z | |
dc.date.available | 2025-03-05T05:18:04Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-9199 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/16247 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, lise ve ilkokul öğretmenlerinin algılarına göre okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile
öğretmenler tarafından algılanan örgütsel destek arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, ilişkisel tarama
modelinde desenlenmiştir ve nicel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu 276 kişilik bir öğretmen
grubundan oluşmaktadır. Araştırma verileri, Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği ve Liderlik Davranışları Ölçeği
kullanılarak toplanmıştır. Algılanan Örgütsel Destek Ölçeğinin Eisenberger ve diğerleri (1986) tarafından
geliştirilen tamamı 36 sorudan oluşan ve Eisenberger ve diğerleri (1997) ve Rhoades, Eisenberger ve Armeli
(2001) tarafından kullanılmış olan 8 soruluk kısa formunun Akalın (2006) tarafından Türkçeye uyarlanmış hali
kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan “Liderlik Davranışları Ölçeği” ise Terzi (2012) tarafından geliştirilmiştir.
Araştırma bulguları, okul yöneticilerinin daha çok demokratik liderlik stiline sahip olduğunu göstermektedir.
Araştırmada algılanan örgütsel desteğin liderlik stillerinden demokratik liderlik ile yüksek düzeyde ve pozitif
yönde anlamlı bir ilişki içinde olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, demokratik liderlik stilinin
algılanan örgütsel desteğin anlamlı bir yordayıcısı olduğu saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to analyze the relationship between perceived organizational support and leadership
styles of school principals according to high school and primary school teachers' perceptions. Data were
collected through Perceived Organizational Support Scale (POSS) Leadership Behavior Questionnaire (LBQ).
POSS was developed by Eisenberger et al (1986) and composed of 36 questions, the short form of this scale
includes 8 questions and used by Eisenberger et al (1997) and Rhoades, Eisenberger and Armeli (2001). This
short version of the scale adapted to Turkish language by Akalın (2006) was used. LBQ used in the study was
developed by Terzi (2012). According to study findings, it was found that the school principals have democratic
leadership behaviors. Also, it was found that perceived organizational support and democratic leadership are in
a positive and significant relationship. Results demonstrate that democratic leadership is a strong predictor of
perceived organizational support. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Eğitimde Mükemmellik Derneği | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Liderlik Stilleri | en_US |
dc.subject | Algılanan Örgütsel Destek | en_US |
dc.subject | Demokratik Liderlik | en_US |
dc.subject | Otokratik Liderlik | en_US |
dc.subject | İlgisiz Liderlik | en_US |
dc.subject | Leadership Styles | en_US |
dc.subject | Perceived Organizational Support | en_US |
dc.subject | Democratic Leadership | en_US |
dc.subject | Autocratic Leadership | en_US |
dc.subject | Laissez-Faire Leadership | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin liderlik stilleri ve algılanan örgütsel destek ilişkisi | en_US |
dc.title.alternative | Relationship between perceived organizational support and leadership styles of school principals | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-7550-9376 | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 87 | en_US |
dc.identifier.endpage | 98 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |