Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTerzi, Ali Rıza
dc.contributor.authorÇelik, Hande
dc.date.accessioned2025-03-05T05:18:04Z
dc.date.available2025-03-05T05:18:04Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.issn2146-9199
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16247
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, lise ve ilkokul öğretmenlerinin algılarına göre okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile öğretmenler tarafından algılanan örgütsel destek arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir ve nicel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu 276 kişilik bir öğretmen grubundan oluşmaktadır. Araştırma verileri, Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği ve Liderlik Davranışları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Algılanan Örgütsel Destek Ölçeğinin Eisenberger ve diğerleri (1986) tarafından geliştirilen tamamı 36 sorudan oluşan ve Eisenberger ve diğerleri (1997) ve Rhoades, Eisenberger ve Armeli (2001) tarafından kullanılmış olan 8 soruluk kısa formunun Akalın (2006) tarafından Türkçeye uyarlanmış hali kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan “Liderlik Davranışları Ölçeği” ise Terzi (2012) tarafından geliştirilmiştir. Araştırma bulguları, okul yöneticilerinin daha çok demokratik liderlik stiline sahip olduğunu göstermektedir. Araştırmada algılanan örgütsel desteğin liderlik stillerinden demokratik liderlik ile yüksek düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki içinde olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, demokratik liderlik stilinin algılanan örgütsel desteğin anlamlı bir yordayıcısı olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to analyze the relationship between perceived organizational support and leadership styles of school principals according to high school and primary school teachers' perceptions. Data were collected through Perceived Organizational Support Scale (POSS) Leadership Behavior Questionnaire (LBQ). POSS was developed by Eisenberger et al (1986) and composed of 36 questions, the short form of this scale includes 8 questions and used by Eisenberger et al (1997) and Rhoades, Eisenberger and Armeli (2001). This short version of the scale adapted to Turkish language by Akalın (2006) was used. LBQ used in the study was developed by Terzi (2012). According to study findings, it was found that the school principals have democratic leadership behaviors. Also, it was found that perceived organizational support and democratic leadership are in a positive and significant relationship. Results demonstrate that democratic leadership is a strong predictor of perceived organizational support.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEğitimde Mükemmellik Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderlik Stillerien_US
dc.subjectAlgılanan Örgütsel Desteken_US
dc.subjectDemokratik Liderliken_US
dc.subjectOtokratik Liderliken_US
dc.subjectİlgisiz Liderliken_US
dc.subjectLeadership Stylesen_US
dc.subjectPerceived Organizational Supporten_US
dc.subjectDemocratic Leadershipen_US
dc.subjectAutocratic Leadershipen_US
dc.subjectLaissez-Faire Leadershipen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin liderlik stilleri ve algılanan örgütsel destek ilişkisien_US
dc.title.alternativeRelationship between perceived organizational support and leadership styles of school principalsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7550-9376en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster