Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGacanoğlu, Şengül Sarıkaya
dc.date.accessioned2025-03-05T05:42:40Z
dc.date.available2025-03-05T05:42:40Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2459-1734
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37995/jotcsc.1541249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16250
dc.description.abstractIn the study, the chemistry questions in the Basic Proficiency Test (TYT) and Field Proficiency Test (AYT) sessions of the Higher Education Institutions Examination (YKS) applied in 2024 were matched with the achievements of the Secondary Education Chemistry Course Curriculum of 2018 and their content validity was examined in terms of subject size, and these questions were tested in 2024. It was evaluated in line with the opinions of the students who responded and graduated from secondary education institutions. The "Descriptive Survey Model", one of the qualitative research techniques, was used in the study. A total of 37 graduate students, 30 of whom took the exam for the first time and 7 of whom took the exam more than once, participated in the study. At the end of the study, it was determined that the students did not have difficulty in answering the Chemistry test questions asked in the TYT session of the 2024 YKS exam they found the questions quite easy, but they found the Chemistry test questions in the AYT session difficult, and they thought that the most difficult question was prepared from the "Chemistry and Electricity" unit. To examine the content validity dimension, a total of 20 questions, 7 of which were TYT and 13 of which were AYT Chemistry test questions, were matched with the achievements of the 2018 Secondary Education Chemistry Course Curriculum. It was determined that TYT-2024 chemistry test questions were prepared from .7.87% of the total gains of the 2018 Chemistry Course Curriculum, and AYT-2024 chemistry test questions were prepared from 11.02% of the total gains of the 2018 Chemistry Course Curriculum, therefore the content validity was determined to be low.en_US
dc.description.abstractÇalışmada, 2024 yılında uygulanan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) oturumlarında yer alan kimya soruları 2018 yılı Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı’nın kazanımları ile eşleştirilerek konu boyutu açısından kapsam geçerliliği incelenmiş ve 2024 yılında bu soruları cevaplayan ve ortaöğretim kurumlarından mezun durumda olan öğrencilerin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma tekniklerinden ”Betimsel Tarama Modeli” kullanılmış olup araştırmaya 30’u sınava ilk kez giren, 7’si sınava birden çok kez giren toplam 37 mezun öğrenci katılmıştır. Çalışma sonunda öğrencilerin 2024 yılı YKS sınavı TYT oturumunda sorulan kimya testi sorularını cevaplamada zorlanmadıkları, hatta soruları oldukça kolay buldukları ancak AYT oturumunda yer alan kimya testi sorularını zor buldukları, en zor sorunun ise “Kimya ve Elektrik” ünitesinden hazırlandığı yönünde görüşlerinin olduğu tespit edilmiştir. Kapsam geçerliliği boyutunu incelemek için 7 tanesi TYT, 13 tanesi AYT kimya testi sorusu olan toplam 20 soru 2018 yılı Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı’nın kazanımları ile eşleştirilmiştir. TYT-2024 kimya testi sorularının 2018 yılı Kimya Dersi Öğretim Programı toplam kazanımlarının %.7,87’sinden, AYT-2024 kimya testi sorularının 2018 yılı Kimya Dersi Öğretim Programı toplam kazanımlarının %11,02’sinden hazırlandığı belirlenmiş dolayısıyla kapsam geçerliliğinin düşük olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeleren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTürkiye Kimya Derneğien_US
dc.relation.isversionof10.37995/jotcsc.1541249en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject2018 Chemistry Course Curriculumen_US
dc.subject2024 YKS Chemistry Test Questionsen_US
dc.subjectSecondary School Graduatesen_US
dc.subject2018 Yılı Kimya Dersi Öğretim Programıen_US
dc.subject2024 Yılı YKS Kimya Testi Sorularıen_US
dc.subjectOrtaöğretimden Mezun Olan Öğrencileren_US
dc.titleDetermination of the content validity of 2024 higher education institutions exam questions and evaluation of the opinions of students graduated from secondary education institutions regarding the chemistry test questions in the 2024 higher education institutions examen_US
dc.title.alternative2024 yılı yükseköğretim kurumları sınav sorularının kapsam geçerliliğinin belirlenmesi ve ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilerin 2024 yılı Yükseköğretim Kurumları sınavında yer alan kimya testi sorularına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürkiye Kimya Derneği Dergisi Kısım C: Kimya Eğitimien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9287-8096en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster