Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGacanoğlu, Şengül Sarıkaya
dc.date.accessioned2025-03-05T05:48:30Z
dc.date.available2025-03-05T05:48:30Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2459-1734
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37995/jotcsc.1453003
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16251
dc.description.abstractIn this research, the biology test questions in the YKS exams between 2019 and 2023 were analyzed within the framework of the 2018 Secondary Education Biology Course Curriculum (MEB, 2018) achievements and compared with the results of Gacanoğlu and Nakiboğlu (2022 and 2024)'s studies on chemistry test questions. As a result of the analysis, it was concluded that out of a total of 91 achievements in the 2018 curriculum for the biology course in the higher education transition exams, most questions were prepared from the 11th grade "Human Physiology" unit, and in this respect, homogeneity could not be achieved in terms of achievements in the TYT and AYT exam biology tests. The findings obtained for the 2022 TYT and AYT chemistry test questions indicate that, as in the results of Gacanoğlu and Nakiboğlu's research articles, questions were not prepared from the achievements of the "Energy Resources and Scientific Developments" unit and that the chemistry test questions in the YKS exams between 2019-2023 were not used in terms of the achievements of the curriculum. It was concluded that content validity could not be achieved.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada 2019-2023 yıllarında TYT ve AYT sınavlarında yer alan biyoloji testi soruları 2018 yılı Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı (MEB, 2018) kazanımları çerçevesinde analiz edilmiş ve Gacanoğlu ve Nakiboğlu (2022 ve 2024)’nun kimya testi sorularına yönelik çaışmalarının sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Analiz sonucunda yükseköğretime geçiş sınavlarında biyoloji dersine yönelik 2018 yılı öğretim programında yer alan toplam 91 kazanımdan en çok 11. sınıf “İnsan Fizyolojisi” ünitesinden soru hazırlandığı, bu yönüyle TYT ve AYT sınavı biyoloji testlerinde kazanımlar açısından homojenliğin sağlanamadığı sonucuna ulaşılmıştır. 2022 yılı TYT ve AYT kimya testi sorularına yönelik elde edilen bulgularda ise Gacanoğlu ve Nakiboğlu’nun araştırma makalelerinin sonuçlarında da olduğu gibi “Enerji Kaynakları ve Bilimsel Gelişmeler” ünitesinin kazanımlarından soru hazırlanmadığı ve 2019-2023 yılları arasında YKS sınavlarında kimya testi sorularının öğretim programlarının kazanımları açısından kapsam geçerliliğinin sağlanamadığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTürkiye Kimya Derneğien_US
dc.relation.isversionof10.37995/jotcsc.1453003en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject2018 Biology Course Curriculumen_US
dc.subject2018 chemistry Course Curriculumen_US
dc.subjectBasic Proficiency Test (TYT)en_US
dc.subjectField Proficiency Test (AYT)en_US
dc.subject2018 Yılı Kimya Dersi Öğretim Programıen_US
dc.subject2018 Yılı Biyoloji Dersi Öğretim Programıen_US
dc.subjectTemel Yeterlilik Testi (TYT)en_US
dc.subjectAlan Yeterlilik Testi (AYT)en_US
dc.titleComparison of chemistry and biology test questions in the 2019-2023 higher education institutions entrance exams in terms of content validityen_US
dc.title.alternative2019-2023 yılları yükseköğretim kurumlarına giriş sınavlarında yer alan kimya ve biyoloji testi sorularının kapsam geçerliliği açısından karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürkiye Kimya Derneği Dergisi Kısım C: Kimya Eğitimien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9287-8096en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster