Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Nur Neşe
dc.contributor.authorÇorman, Gizem
dc.contributor.authorDoğdubay, Murat
dc.date.accessioned2025-03-13T06:00:18Z
dc.date.available2025-03-13T06:00:18Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.isbn978-605-81933-2-1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16365
dc.description.abstractÜrün ve hizmet çeşitliliğinin ve ulaşım kolaylığının artmasıyla birlikte, tüketiciler çağın gereklerine göre beklenti ve ihtiyaçlarını yeniden biçimlendirmektedir. Talepteki bu değişimin doğru analizi de rekabet sahasında kalmak isteyen yiyecek ve içecek işletmeleri için oldukça önem taşımaktadır. Tüketiciler günümüzde birçok farklı sıfatla tanımlanabilmektedir. Son dönemde karşımıza sıklıkla çıkmaya başlayan foodie kültürü de çağın yeni tüketicilerinin eğilimini tanımlayabilir nitelikte yeni bir kavram olarak ele alınabilir. Foodie kültürünün sektörel yansımasına bakıldığında, paralel biçimde gelişen ve benzer özellikler gösteren gastrodiplomasi kavramı göze çarpmaktadır. Hazırlanan çalışma yeni bir tüketici eğilimi olan foodie ve yeni bir sektörel eğilim olan gastrodiplomasi arasında bir bağ kurmayı hedeflemektedir. Bu iki terimi tartışmak ve bu terimlerin kavramsal analizini yaparak, literatüre katkı sağlamak ise çalışmanın öncelikli amacı olmaktadır.en_US
dc.description.abstractWith the diversity of products and services and the ease of transportation, consumers reform their expectations and needs according to the necessities of the time. The correct analysis of this change in demand is also very important for the food and beverage businesses that want to remain competitive. Today, consumers can be defined with many different roles. The foodie culture, which has started to come out frequently in last period, can be considered as a new concept that can define the tendency of the new consumers in the age. When the sectoral reflection of foodie cultures iş surveyed, the notion of gastrodiplomacy, which develops in parallel and exhibits similar characteristics, attracts the attention. This study aims to forge a link between foodie being a new consumer trend and gastrodiplomacy being a new sectoral trend. To discuss these two terms and to contribute to the literature by making a conceptual analysis of these terms are the main purpose of this study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDüzce Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFoodieen_US
dc.subjectGastrodiplomasien_US
dc.subjectTüketici Eğilimlerien_US
dc.subjectYiyecek ve İçecek Sektörüen_US
dc.subjectConsumer Trendsen_US
dc.subjectFoodieen_US
dc.subjectFood and Beverage Sectoren_US
dc.subjectGastrodiplomacyen_US
dc.titleGastrodiplomasi ve foodie kavramlarının yiyecek ve içecek sektöründeki yeri (kavramsal bir tartışma)en_US
dc.title.alternativeGastrodiplomacy and foodie concepts in food and beverage sector (a conceptual discussion)en_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal17. Geleneksel Turizm Sempozyumuen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0360-9631en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6834-2371en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5601-6931en_US
dc.identifier.startpage206en_US
dc.identifier.endpage216en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster