Başlık için Sındırgı Meslek Yüksekokulu listeleme
Toplam kayıt 24, listelenen: 1-20
-
Analysis of factors affecting food and beverage choices of university students: A survey in the Balikesir University
(Mehmet Dursun Erdem, 2021)Since university students are extremely sensitive to change, their food preferences and the factors affecting these preferences differ significantly. The aim of the study is to determine the perception of factors affecting ... -
Aşçılık yarışması etkinliklerinde organizasyon yeterliliği ve öğrenci kazanımları: Balıkesir Üniversitesi örneği
(2017)Üniversitelerin işlevlerini yerine getirebilmesinde, öğrencilere yönelik düzenlenen sosyo-kültürel etkinlikler önemli bir rol oynamaktadır. Bu yaklaşımdan hareketle çalışmada, Balıkesir Üniversitesi'nde düzenlenen 1. Aşçılık ... -
Balıkesir ilinde kadın girişimci profili ve sorunları: yiyecek sektöründe bir uygulama
(2018)Bu çalışmanın amacı, Balıkesir ilinde yiyecek sektöründe faaliyet gösteren kadın girişimcilerin niteliklerini, genel profilini, iş kurma aşamasında ve sonrasında yaşadıkları sorunları belirlemektir. Veriler 2012-2017 yılları ... -
Bibliometric mapping of studies on green accounting in health
(2023)The aim of this study is to examine the structure of studies on green accounting in the field of health using the bibliometric technique of science mapping. Data were collected from the Web of Science database between ... -
Cari denge ve ekonomik büyüme ilişkisi: Türkiye analizi
(2017)Gelişmekte olan ülkeler, ekonomik büyüme için yetersiz kaynaklarından dolayı ithalat yapmak zorundadırlar. İthalat hacmindeki artışlar da cari açıklara neden olmaktadır. Özellikle enerjide ve aramalında dışa bağımlı ülkelerin ... -
Cruelty-free etiketli kozmetik markalarının sosyal medya hesaplarının incelenmesine yönelik bir içerik analizi
(2023)Kozmetik sektöründeki birçok firma ürünlerini hayvanlar üzerinde test etmektedir. Bu nedenle her yıl dünya üzerinde 100 milyondan fazla hayvan deneylerde işkence görmekte ve bu hayvanların neredeyse hepsinin deney prosedürünün ... -
Cumhuriyet değeri taşıyan markaların Cumhuriyetin 100. yılı kapsamında gerçekleştirdikleri tutundurma faaliyetlerinin incelenmesi
(Çukurova Üniversitesi, 2024)Günümüzde yaşanan yoğun rekabet dolayısıyla markaların tutundurma stratejilerinde sadece ürün ve hizmetlerine ilişkin mesajlar vermeleri yetersiz kalmaktadır. Ancak tüketiciyle bağ kurabilen ve farklılaşan markalar rekabet ... -
Destinasyon rekabetçiliğini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Ayvalık destinasyonu örneği
(2022)Bir destinasyonun rekabet gücünü etkileyen çok sayıda bileşenler olabilmektedir. Çalışmada doğal, tarihi ve kültürel çekicilikler bakımından oldukça zengin olduğu düşünülen Ayvalık destinasyonunun rekabetçi özelliklerinin ... -
Effects of covid-19 pandemic on tourists' travel behaviour and patterns
(Emerald Group Publishing Ltd, 2022)Introduction: Contrary to the past when we used to pick among destinations based on our personal preferences, we have had to ignore our preferences due to the COVID-19 pandemic. Tourists' buying behaviour and patterns may ... -
The effects of exchange rates on CPI and PPI
(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2020)Strong correlation between exchange rate fluctuations and inflation rates in developing countries makes important to measure the impact of the exchange rate on domestic prices, especially for the countries applying an ... -
Employee attractiveness and customers' service failure perceptions
(Routledge Journals, 2018)This study aims to explore how hotel customers in Turkey respond to service failures when the service personnel they interact with are attractive or not. Based on 239 scenario-based surveys, it is established that customers ... -
Hedonik tüketim ile gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO) arasındaki ilişkinin incelenmesi: Z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma
(2023)Sosyal medya günümüzde birçok insanın bir rutini haline gelmiştir. İnsanlar sosyal medya platformlarında günlük deneyimlerine ilişkin paylaşımlar yapmakta ve başkalarının paylaşımlarını da takip etmektedirler. Sosyal ... -
Inflation-exchange rate relationship: The case of Turkey
(Peter Lang AG, 2020)The Purpose of the study; transition strategy to the Central Bank's inflation targeting since 2002 in Turkey together is to examine the inflation and exchange rate relations. In this strategy, the most important control ... -
Konaklama işletmelerine yönelik iş ilanlarının içerik analizi yöntemi ile incelenmesi: Kariyer.net örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, kariyer.net isimli internet sitesinde iş ilanı veren konaklama işletmelerinin iş ilanlarını inceleyerek ilanların amaca uygunluğunu araştırmaktır. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Kozmetik ürünlerde kadınların dürtüsel satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin analizi
(2013)Kozmetik sektörü dünya ticaretinde önemli paya sahip sektörlerin başında gelmektedir. Özellikle sektörde yer alan işletmelerin ürün derinlikleri ve genişlikleri giderek artmakta ve çeşitlenmektedir. Estetik ve görselliğin ... -
Müşteri temelli marka değerinin yaratılması ve termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerin marka algılarının ölçülmesi: Balçova termal tesislerine yönelik bir araştırma
(2015)Son yıllarda çok yoğun rekabet koşulları altında faaliyet gösteren termal turizm işletmeleri açısından marka değeri yaratmak, rekabet üstünlüğü sağlamanın en önemli araçlarından birisidir. Çalışmanın amacı, termal turizm ... -
Performance analysis of three-phase five-leg transformers under DC bias using a new frequency-dependent reluctance-based model
(Inst Engineering Technology-IET, 2022)This paper presents a reluctance-based model considering the frequency-dependent loss nature of the windings for the analysis of three-phase five-leg transformers under grid voltages with direct current (DC) bias. This is ... -
Sosyal medya ve finansal performans: Borsa İstanbul'da işlem gören işletmeler üzerinde bir araştırma
(2014)İnsan sosyalliği ile internet birleşiminin sonucu olarak ortaya çıkan sosyal medya, işletmelere farklı alanlarda fırsatlar yaratabilmektedir. İşletmecilik dünyasında sosyal medya, ağırlıklı olarak müşteri iletişimi ve ... -
Transformation of tourism and hospitality customers’ perception of risk and customers’ needs for control
(Yusuf Karakuş, 2021)Although tourism and hospitality have transformed to be much safer activities compared with the past with the developments in transportation and information technologies, they still involve many risks. This review paper ... -
Turizm ve otel işletmeciliği bölümü önlisans öğrencilerinin “tatil” kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi
(Prof. Dr. Yüksel Öztürk, 2021)Araştırmanın amacı, Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünde önlisans eğitimi alan öğrencilerin "tatil" kavramına ilişkin algılarının ortaya çıkartılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda metafor analizine başvurulmuştur. Araştırmada ...