Browsing Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü by Issue Date
Now showing items 1-20 of 84
-
Akdeniz ülkelerine yönelik uluslararası turizm hareketleri
(2007)Dünya Turizm Örgütü’nün 2005 yılı verilerine göre, dünya turizm hareketlerinin yüzde 32’ sine ve dünya turizm gelirlerinin de yüzde 23’ üne sahip olan Akdeniz Havzası, uluslararası turizm hareketlerinin önemli çekim ... -
Yaşlılara özel web siteleri turizm boyutuyla bir değerlendirme
(Türk Standartlar Enstitüsü, 2010)Özet Bilgisi Yoktur. -
Termal konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi (crm) üzerine bir araştırma: Frigya Bölgesi örneği
(2014)Müşteri İlişkileri Yönetimi ya da “CRM” iş dünyası açısından dünya genelinde önemli konulardan birisidir. Doğru bir Müşteri İlişkileri Yönetimi olmaksızın, işletmeye yeni müşteriler çekmek ya da elde tutmak mümkün değildir ... -
Turizm yazınında "deniz turizmi"nin olgusal gelişimi
(2014)Turizm disiplini birçok disiplin ile ilişkili olduğundan multidisipliner bir alan olarak kabul görmektedir. Bu bağlamda özellikle denizcilik konusunda meydana gelen gelişmeler ile birlikte son dönemde popülerliği artan ... -
New orientations in gastronomy education: Molecular gastronomy
(Elsevier Science Bv, 2014)Gastronomy has very big importance around the world, as well as in Turkey and referred to as a branch of science. Diet of Country, kitchen culture, and food and beverage production contains many factors such as different ... -
A theoretical research on the constraints of development of gastronomy education in Turkey
(Elsevier Science Bv, 2014)This study aims to identify the possible positive impacts which may occur if the constraints are eliminated, by revealing the constraints preventing the development of gastronomy education. For this purpose theoretical ... -
Turizm alan yazınında engelliler ile ilgili çalışmaların bibliyometrik profili (2000-2013)
(Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fak. Dergisi, 2014)Bu çalışmada, 2000-2013 yılları arasında turizm alanyazınında engellilerle ilgili çalışmaların çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Yükseköğretim Kurulu ... -
Yiyecek ve içecek işletmelerinde psikonörobiyokimya yaklaşımı
(2015)Yiyecek ve içecek işletmelerinin, tüketicilerin işletmeden tatmin olmalarını sağlamak için tüketicilerin psikolojik ve fizyolojik durumlarını bilmeleri gerekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın problem durumu, yiyecek ve ... -
Yiyecek-içecek işletmelerinde etik uygulamaların SWOT analizi ile değerlendirilmesi
(2015)Dünyada değişen tüketici eğilimleri karşısında, klasik yiyecek-içecek işletmeciliği anlayışından farklı olarak etik olgusu ön plana çıkmaktadır. Bu doğrultuda, yiyecekiçecek işletmesi sahiplerinin etik konusuna önem vermeleri ... -
The importance of indigenous edible plant species to rural tourism development (sample of Seferihisar)
(2016)Rural tourism phenomenon can be expressed as a tourism type which is progressing within tourism sector quickestly and also has a potential to be progressed more and more in the near future. Its one of main reason can be ... -
Vanilya baharatı ve kullanım alanları üzerine bir araştırma
(2016)Birçok ülke, coğrafi şartların uygunluğu sayesinde nadir olarak yetişen bitkilere sahiptir. Az bulunan ve kıymetli olan baharatlar; öncelikle yiyeceklere ve içeceklere farklı tat ve koku sağlamakta, diğer bir yandan ... -
A research related to the sociological effects of food and beverage phenomenon example of Turkey
(2016)Food&Beverage phenomenon is a continuously required life tool since the humanity exists to now lifetime. Food&Beverage phenomenon which is the main phase of Maslow’s hierarchy of needs has become a massive industry ... -
Turizm ve yiyecek ve içecek endüstrisinde sahnelenen otantiklik (eleştirel bakış)
(2017)Turistik ürün bazında değerlendirildiğinde kimi ritüeller, yemekler, yapılar yahut giysiler yani kısacası turizm içerisinde turistik ürüne dahil olan birçok şey, halkın özgün yerel kültürüne uygun sergilenip sergilenmemesine ... -
Türk Cumhuriyetlerinden gelen öğrencilerin Türk mutfağı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
(2017)Türk kültürü içerisinde, yemek kültürü de çok önemli bir yere sahiptir. Türklerin yıllar boyunca yaşadıkları ve hükümdarlık sürdürdükleri coğrafyalar ve bu coğrafyalarda yaşayan diğer kültürlerle olan etkileşim "Türk ... -
In the fusion cuisine approach availability of quinoa (application suggestions)
(2017)Due to rapid population growth in the world and our country in recent years, rapid depletion and pollution of natural resources, global warming and climate change, individuals are looking for new and alternative nutrients ... -
Dünyanın en iyi mutfakları ve Türk mutfağı
(2017)Tarih boyunca diğer birçok kültürlerle yaşanan etkileşim, geniş bir coğrafyada hüküm sürmesi ve bu hüküm sürdüğü coğrafyada farklı kültürlerin bir arada yaşaması gibi nedenler Türk mutfağının zenginleşesi ve çeşitlenmesine ... -
Supplier selection with fuzzy vikor method in food and beverage enterprises (Turkey)
(2017)Endüstriyel işletmelerde uzun bir süredir uygulanan bulanık vikor yönteminin yiyecek-içecek işletmelerinde yeni bir tedarikçi seçim tekniği olarak uygulanabilirliği araştırılmıştır. Araştırmanın temel amacı olarak sayısal ... -
Türklerin gıda tercihlerinde etkili olan motivasyonların belirlenmesi
(2017)Tüketicilerin gıda tercihlerinde etkili olan motivasyonların belirlenmesi, yiyecek-içecek üretimi ve hizmeti sunan işletmeler için oldukça önemlidir. İşletmeler, bu motivasyonların neler olduğunu tespit ettiği taktirde ... -
Gastronomi eğitimi alan öğrencilerde yiyecekte yenilik korkusu (food neophobia): Balıkesir Üniversitesi örneği
(2017)Beslenme olgusu insanlar için vazgeçemeyecekleri derecede önemli olan bir konudur. Hayatın devam edebilmesi için insanların beslenmesi gerekmektedir. İnsanların beslenme tarzlarını tercih ettikleri yiyecekler oluşturmaktadır. ... -
Assessment of the touristic activities conducted by couchsurfing participants in terms of their relevance to slow tourism criteria
(2017)Especially lately, it is quite apparent that tourists are adopting a slow life style. The couchsurfing (CS) social network creates an environment that is socially, culturally and environmentally interactive and enables ...