Güncel Gönderiler: Turizm İşletmeciliği Bölümü
Toplam kayıt 160, listelenen: 21-40
-
Kültürel miras kavramına ilişkin algıların metafor analizi yoluyla incelenmesi
(Muharrem Tuna, 2018)Araştırmanın amacı, turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin kültürel miras kavramına ilişkin algılarının ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda metafor yorumlamaya başvurulmuştur. Araştırmada her bir öğrencinin ... -
Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin müze ziyaret alışkanlıkları ve müze tercihlerini etkileyen faktörler
(Kubilay Yazıcı, 2017)Bu çalışmanın amacı lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin müze ziyaret alışkanlıklarını ve müze tercihlerini etkileyen faktörleri belirlemektir. Aynı zamanda öğrencilerin müze tercihlerinde hangi bilgi ... -
Otel çalışanlarının “düzgün iş” koşullarına yönelik algıları ve işten ayrılma niyetine etkisi
(Gaziantep Üniv. Sosyal Bilimler Enst. Gaziantep Üniv. Sosyal Bilimler Enst., 2020)Otelcilik sektörü, oluşturduğu istihdam fırsatları ile birçok ülke ekonomisine katkı sağlamaktadır. İnsan emeğinin ön planda olduğu otelcilik sektörü, misafirler ve çalışanlar arasındaki yakın iletişimi temel aldığı ... -
Planlanmış davranış teorisi ile yerli Y kuşağı turistlerin destinasyon tercih etme niyetlerinin belirlenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada yerli Y kuşağı turistlerin destinasyon belirleme sürecindeki tutum, sosyal baskı ve algılanan tehditler/faydalar incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın konusu; yerli Y kuşağı turistlerin destinasyon tercih ... -
Seferihisar halkının sakin şehir kavramına ilişkin metaforik algıları
(Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, 2017)Sakin şehir anlayışı, küreselleşmenin kentler üzerinde yarattığı aynılaşmayı ortadan kaldırmak amacıyla atılmış bir adım olarak kabul edilmektedir. Sakin şehir anlayışının, kentlerde tarihi kimliği koruma, sürdürülebilirliği ... -
Şehirlerin turistik bir ürün olarak pazarlanması örnek şehirler ve Türkiye deki şehirler üzerine öneriler derlemeden oluşmuş bir uygulama
(Adıyaman Üniversitesi, 2010)Son yıllarda turizmin gelişmesiyle birlikte ülkeler, turizmden elde ettikleri gelirleri üst noktalara taşıyabilmek için birbirleriyle kıyasıya rekabet etmektedir. Ülke yöneticileri de bir ülkenin tamamını değil, ülkenin ... -
Termal otel işletmelerinde müşteri sadakatini artıran nitelikleri belirlemeye yönelik bir alan araştırması
(Sidas Medya Ajans Tanıtım Danışmanlık Ltd. Şti., 2006)Bu çalışmada; termal otel işletmelerinde müşteri sadakatini arttırabilecek niteliklerin belirlenmesi; bununla birlikte, bu niteliklerin, işletmeler tarafından ne düzeyde karşılanıp karşılanmadığı ve müşterilerin bu ... -
The importance of natural and cultural heritage in tourism a case of cappadocia
(Ivan Dimitrov - "Prof. Dr. Assen Zlatarov" University-Burgas, Bulgaria, 2009)Apart from its interesting geological formation, Cappadocia has a place among the worlds rare natural and cultural centres, with its fairy chimneys, the settlements carved into the fairy chimneys, its underground cities, ... -
The mature age in europe and its influence on tourism
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)An examination of demographic trends in Europe clearly indicates that the population is ageing. It can be stated that there is a growth of mature age market (over-65- year old) and semi-mature age market (over-55-year old). ... -
The relationship between emotional labour, burnout, organizational commitment and turnover intention: a research on animators
(Muharrem Tuna, 2020)The purpose of this study is to analyse the cause and effect relationship between the emotional labour, burnout, organizational commitment level and turnover intention of animators. In line with the study purpose, data ... -
Turist rehberlerinin sürdürülebilir turizme bakış açısı
(Mahmut Demir, 2016)Bu araştırmanın amacı, turizm sektörünün en önemli paydaşlarından olan turist rehberlerinin sürdürülebilir turizme yönelik tutumlarını ölçmektir. Araştırma evrenini Trabzon Bölgesel Turist Rehberleri Odası’na (TRO) kayıtlı ... -
Turizm alan yazınında engelliler ile ilgili çalışmaların bibliyometrik profili (2000-2013)
(Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fak. Dergisi, 2014)Bu çalışmada, 2000-2013 yılları arasında turizm alanyazınında engellilerle ilgili çalışmaların çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Yükseköğretim Kurulu ... -
Turizm sektöründe destinasyon pazarlaması üzerine yeni bir yaklaşım
(Canakkale Onsekiz Mart University, 2019)Çağımızda destinasyonlar turizm etkinliklerinin gerçekleştirilebildiği, turistik açıdan oldukça önemli alanlardır. Bu çalışmanın amacı, destinasyon pazarlaması konusunda yapılan alanyazın çalışmalarına yeni bir ... -
Turizmde işletme imajı ve işletme ününün devamlılığında kullanıcı güdümlü içeriklerin önemi
(Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, 2017)Hizmet sektöründe faaliyet gösteren turizm işletmelerine gelen ziyaretçilerin, ekonominin diğer sektörlerindeki gibi ürünü veya hizmeti kullanmadan ya da satın almadan önce test etme veya deneme şansı yoktur. Bu nedenle ... -
Tüketicilerin helal konseptli otellerden beklentilerinin demografik değişkenlere göre irdelenmesi
(Akademik Bakış, 2019)Son yıllarda Müslüman tüketicilerin, turizm faaliyetlerine artan ilgileri ve bu doğrultuda dini yaşayışa uygun turistik ürün arayışları helal turizm kavramını ortaya çıkarmıştır. Helal turizm kavramı tüm dünyada ve Türkiye’de ... -
Tüketicilerin kahve kafeleri ziyaret eğilimlerinin ve değişen kahve tüketim alışkanlıklarının belirlenmesi: Geleneksel türk kahvesi üzerine bir araştırma
(Yüksel Öztürk, 2019)Son yıllarda küreselleşmenin etkisi tüketicilerin kahve tüketimi alışkanlıklarında da görülmeye başlanmıştır. Küreselleşmenin etkisiyle yerli ve yabancı zincir kahve kafelerin sektörün pazar payına dahil olması ... -
Türkiye’deki helal konseptli otellerin web sayfalarının helal konsept özellikleri yönünden incelenmesi
(Tahir Çelikbağ, 2017)Helal turizm kavramı son dönemlerde dünyada ve Türkiye‟de hem ekonomik hem de akademik anlamda artan bir ilgiye sahip olmaktadır. Helal turizm turistik ürün ve hizmetlerin İslami öğretiler doğrultusunda hazırlanıp sunulması ... -
Üniversite öğrencilerinin seyahat motivasyonlarının belirlenmesi
(Türkiye Otel, Lokanta Ve Dinlenme Yerleri İşçileri Sendikası, 2018)Ulaşım, iletişim ve boş zaman artışı gibi etmenler her turist grubunda olduğu gibi üniversite öğrencilerinin de seyahat imkanlarının artmasına olanak sağlamıştır. Ülkemizdeki genç nüfus oranının oldukça yüksek olması bu ... -
Vanilya baharatı ve kullanım alanları üzerine bir araştırma
(2016)Birçok ülke, coğrafi şartların uygunluğu sayesinde nadir olarak yetişen bitkilere sahiptir. Az bulunan ve kıymetli olan baharatlar; öncelikle yiyeceklere ve içeceklere farklı tat ve koku sağlamakta, diğer bir yandan ... -
Yabancı turistlerin destinasyon tercihlerinde helal gastronomi konseptinin önemine yönelik bir araştırma
(İrfan Yazıcıoğlu, 2020)Günümüzde klasik turizm alanları; teknoloji, konfor, sağlık ve en önemlisi üründe çeşitlilik olgusunu etkin şekilde karşılayamaması, destinasyonların fiziksel kapasitesinin aşılması sorununu ortaya çıkarmıştır. Son ...