dc.contributor.author | Şenel, Selma | |
dc.contributor.author | Pekdağ, Bülent | |
dc.contributor.author | Günaydın, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:05Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:05Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1307-6086 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3529 | |
dc.description | Şenel, Selma (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Nitelikli insan gücünün yetiştirilebilmesi ve eğitim yatırımlarının yerine ulaşması için öğrenci başarısının ölçülmesi ve ölçme sonuçlarının değerlendirilerek, eğitimin sonraki sürecinin belirlenmesi gerekmektedir. Bu noktada öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme (Ö&D) konularındaki bilgi, tecrübe ve yeterlilikleri belirleyici bir rol oynamaktadır. Bu araştırmada Kimya öğretmenlerinin Ö&D alanında yetersiz hissettikleri konuları ve bu alanda yaşadıkları problemleri ortaya koymak amaçlanmıştır. Uygulamadaki Ö&D sorunlarına, kavram ve uygulama yanılgılarına odaklı derinlemesine bir analiz yapmak amacıyla nitel bir yaklaşım benimsenmiştir. Her biri 6 öğretmenden oluşan iki odak grup görüşmesi yapılmıştır. Veriler, içerik analizi ile çözümlemiştir. Verilerin analizi sonucunda, öğretmenlerin özellikle soru yazma ve alternatif Ö&D araçlarını kullanma konularında yetersizlik duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Ö&D alanında yaşanan temel problemler ise; iyi bir ölçme yapabilmenin uzun ve güç bir süreç olması, eğitim sisteminin Ö&D’ye dayatmaları, kaliteli soru örnekleri/havuzlarının olmaması ve hizmet içi eğitimlerin etkisiz olması olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda uygulamaya dönük hizmet içi eğitimler ve değişen öğretim programlarıyla birlikte güncellenebilecek eğitim materyallerinin tasarlanması yönünde öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This research aimed to reveal the insufficiencies and problems of chemistry teachers in measurement and evaluation (M&E). A qualitative approach has been adopted in order to make an in-depth determination. Data were collected by focus group interview. The interviews were held with two groups of 6 participants each and results were analyzed with content analysis. Inter-coder rating between encoders was found 89.47%. As a result of the research, two themes emerged in parallel with research purpose. These are Chemistry teachers' (i) insufficiencies and (ii) practice problems in M&E. In “insufficiencies” theme, it was seen that teachers were most concerned about "developing items" and "alternative assessment methods". The biggest problems are "long and difficult process of M&E" and "pressure of the education system on the M&E". According to results, we propose organizing in-service trainings about developing a valid and reliable test, item development, alternative assessment and graded scoring. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Chemistry Education | en_US |
dc.subject | Teacher Proficiency | en_US |
dc.subject | Measurement and Evaluation | en_US |
dc.subject | Administration Problems | en_US |
dc.subject | Kimya Eğitimi | en_US |
dc.subject | Öğretmen Yeterliliği | en_US |
dc.subject | Ölçme ve Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Soru Yazma Yeterlilikleri | en_US |
dc.subject | Alternatif Değerlendirme | en_US |
dc.title | Kimya öğretmenlerinin eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerinde yaşadıkları problemler ve yetersizlikler | en_US |
dc.title.alternative | Chemistry teachers’ problems and insufficiencies in educational measurement and evaluation | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 419 | en_US |
dc.identifier.endpage | 441 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |