Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdener, Mehmet Akif
dc.contributor.authorSezer, Fahri
dc.contributor.authorTezci, Erdoğan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:09Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3601
dc.descriptionErdener, Mehmet Akif (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin problem alanlarını tespit etmektir. Belirlenen problemlere yönelik rehberlik servisinin bireyin ihtiyaçlarının karşılanması ve okul yönetiminin oluşabilecek sorunlara karşı önlem alması açısından önem arz etmektedir. Bu çalışma gelişimin en önemli evrenlerinden olan ve ergenlik dönemini de içine aldığı için lise öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin problem alanlarını belirlemek için rehberlik hizmetleri kapsamında kullanılan problem tarama listeleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Anket toplam 82 soru ve 6 alt boyuttan oluşmaktadır. Bunlar: sağlık/beden, okul/sınıfı ve öğretmen, aile, toplum ilişkileri, iş kaygısı ve kişilik olarak belirlenmiştir. Araştırma örneklemini Bursa ilindeki farklı okul türlerinden oluşan 9 lisedeki toplam 3792 öğrenci oluşturmaktadır. Bu işlem sonucunda elde edilen verilerin analizinde yüzde ve frekans değerler SPSS programı kullanılarak elde edilmiştir. Sonuç olarak, beden ve sağlık boyutunda "başımı ağrıyor ve yüzümde sivilceler var", okul/sınıf ve öğretmen boyutunda "sınıfım çok kalabalık, okuldaki sınıf materyalleri ve sosyal faaliyetler yetersiz, dersler benim için ilginç değil, dersler ilgi çekici hale getirilmiyor " ve aile boyutunda "kimse ev ödevime yardım etmiyor, ailemi bana karşı güvensiz ve anlayışsız buluyorum" problemleri ön plana çıkmıştır. Toplumsal ilişkiler boyutunda "Başkalarına güvenemiyorum, çok çekingenim", iş kaygısı boyutunda "Üniversite sınavına kazanamayacağımdan korkuyorum, meslek seçiminde güçlük çekiyorum" ve kişilik boyutunda ise "sinirliyim, utangacım ve çabuk heyecanlanıyorum" gibi problemler öne çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the problem areas of high school students. The data is collected via the problem scanning lists that are often used within the scope of the guidance services as a data collection tool to determine the problem areas of the students. The survey includes 82 questions into the six factors: health & body, school-class & teacher, family, community relations, job concern and personality. The sample of the research is composed of a total of 3792 high school students. The percent and frequency values are used in the analysis of the data obtained as a result of this process. The results of the study show the problem areas about "I have a headache and pimply face" in body & health factor, "my class is too crowded, class materials and social activities are not enough, courses are not interesting for me" in schoolclass & teacher factor, "nobody help my homework" in family factor. As it is evident from this study, the most significant problems is in job concern factor "I am timid person and concern about not to pass the University Entrance Exam" and "I am nervous and shy, and get quickly get excited" in personality factoren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectÖğrenci Sorunlarıen_US
dc.subjectProblem Alanlarıen_US
dc.subjectLiseen_US
dc.subjectStudent Problemsen_US
dc.subjectProblem Areasen_US
dc.subjectSecondary Educationen_US
dc.titleLiselerde sık karşılaşılan öğrenci problemlerien_US
dc.title.alternativeDetermination of frequent student problems in high schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage151en_US
dc.identifier.endpage166en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster