dc.contributor.author | Bostan, Ayberk Sarıoğlan | |
dc.contributor.author | Bayırlı, Melike Gülsüm | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:11Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:11Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1301-7985 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3647 | |
dc.description | Bostan, Ayberk Sarıoğlan (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Fen derslerinde son yıllarda sorgulamaya dayalı eğitim ve öğretim faaliyetleri ön planda tutulmaktadır. Bu nedenle de sorgulamaya dayalı öğretim, öğrencilerin derse karşı verimliliğini ve derse olan motivasyonunu arttırmak amacı ile araştırmacılar tarafından çalışma konusu olarak tercih edilmektedir. Bu çalışmada sorgulamaya dayalı öaraştırılması amaçlanmıştır. Çalışma grubu olarak 6.sınıfta öğrenim görmekte olan yirmi dört ortaokul öğrencisi belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak yedi açık uçlu sorudan oluşan bir kavram testi öğretim öncesi ve öAy'ın evreleri kavramı ile ilgili ö | en_US |
dc.description.abstract | In science courses, research and inquiry education and training activities have been held in the foreground in recent years. For this reason, inquiry-based teaching is preferred by the researchers as a study topic in order to increase the students' productivity against the lesson and the motivation of the lesson. In this study, it was aimed to investigate the effect of inquiry-based teaching on the success of the students in the 6th grade "Moon's Stages" of secondary school. Twenty-four middle school students who were studying at the 6th grade were identified as the study group. A concept test consisting of seven open-ended questions was used as pre-instruction and post-instructional students as a data collection tool. As a result, it has been determined that inquiry based teaching model is effective in providing students with scientific answer about the concept of matrices | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ortak Disiplinler | en_US |
dc.subject | Sorgulamaya Dayalı Öğretim | en_US |
dc.subject | Ay’ın Evreleri | en_US |
dc.subject | Ortaokul Öğrenciler | en_US |
dc.subject | Inquiry İnstruction | en_US |
dc.subject | Phases of the Moon | en_US |
dc.subject | Middle School Student | en_US |
dc.title | Sorgulamaya dayalı ö ğretiminin Ay’ın evreleri konusunda ö ğrencilerin kavramsal anlamalarına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | Effects of inquiry based instruction on students' achievement regarding to the phases of moon | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 147 | en_US |
dc.identifier.endpage | 154 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |