dc.contributor.author | Ayverdi, Leyla | |
dc.contributor.author | Aydın, Serap Öz | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:11Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:11Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2146-5711 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3652 | |
dc.description | Aydın, Serap Öz (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bilimsel yaratıcılık; bilimsel yaratıcılığa özgü becerileri kullanıp, bilimsel bilgiyi göz önünde bulundurarak, yeni kavramlar ve kavramlar arası bağlantıların kurulmasını içeren süreç ve süreç sonunda ortaya çıkan ürünü kapsayan bir kavramdır. Bilim alanında insanların ihtiyaçlarını karşılayacak yeni buluşların yapılması, karşılaşılan problemlerin çözülmesi açısından bilimsel yaratıcılığa ihtiyaç vardır. Özellikle son yıllarda, insanların karşılaştıkları karmaşık problemleri çözebilmeleri için farklı bakış açılarına sahip olmaları ve dolayısıyla yaratıcı düşünmeleri önem taşımaktadır. Bilimsel yaratıcılık, geliştirilebilen bir özelliktir. Öğrencilerin bilimsel yaratıcılıklarını geliştirmek için sınıf ortamında uygulanacak etkinliklere ihtiyaç vardır. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarını harekete geçirecek, doğal seçilim ile ilgili olarak, yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeline göre hazırlanmış bir uygulama sunmaktır. Etkinlik, 8. Sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiş olmakla birlikte, lisede de yapılması uygundur. Uygulama sonrası, öğrencilerin ve öğretmenin düşünceleri alınmıştır. Öğretmen ve öğrencilerin görüşleri de göz önünde bulundurulduğunda, bu tür etkinliklerin öğrencilerin bilimsel yaratıcılıklarını geliştirebileceği ve bilimsel okur-yazar bireyler yetiştirmeye katkıda bulunabileceği söylenebilir | en_US |
dc.description.abstract | Scientific creativity contains new concepts and linkage between them and products that emerge at the end of these processes by considering scientific knowledge and skills peculiar to scientific creativity. Scientific creativity is necessary to do inventions to meet the needs of humans and to solve problems encountered. Scientific creativity is an ability that can be improved and is important for solving complex problems. There is a need for activities which can be performed in classroom environment to improve students’ scientific creativities. Purpose of this study is to present an application, designed based on 5E model of constructivism, to activate scientific creativities of 8th grade students related to Natural Selection sub-topic in Cell Division and Heredity unit and Adaptation and Evolution topic. Student and teacher opinions were collected after implementation of the activity. Data analysis revealed that activities like this one can improve students’ scientific creativity and can promote scientific literacy | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Bilimsel Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Ünitesi | en_US |
dc.subject | Doğal Seçilim | en_US |
dc.subject | Scientific Creativity | en_US |
dc.subject | Cell Division and Heredity Unit | en_US |
dc.subject | Natural Selection | en_US |
dc.title | A natural selection activity to mobilize scientific creativity: Clippy Island | en_US |
dc.title.alternative | Bilimsel yaratıcılığı harekete geçirmeye yönelik bir doğal seçilim etkinliği: Toka Gagalılar Adası | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 10 | en_US |
dc.identifier.endpage | 20 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |