Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Deniz Beste Çevik
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:13Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3684
dc.description.abstractBu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının "öğretmen" kavramına yönelik algılarının metaforlar yolu ile ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 130 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, "Öğretmen... gibidir; çünkü..." yada "Öğretmen...benzer; çünkü...." cümlelerini tamamlamaları ile elde edilmiştir. Araştırma nitel bir çalışmadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ve açık uçlu sorulardan oluşan anket yolu ile toplanmıştır. Daha sonra, veriler içerik analizi yöntemi ile incelenerek yorumlanmıştır. Araştırmada, müzik öğretmeni adayları 31adet metafor üretmiştir. Müzik öğretmeni adayları tarafından üretilen bu metaforlar ortak özellikleri bakımından 5 kavramsal kategori altında toplanmaktadır. Araştırma sonucunda, öğretmen adayları tarafından "öğretmen" kavramının birbirlerinden farklı metaforlarla açıklandığı ortaya çıkarılmıştıren_US
dc.description.abstractThis study aimed to determine pre-service music teachers' perception of the concept of teacher by means of metaphors. The study sample included 130 pre-service music teachers in the Music Teaching Program of the Fine Arts Teaching Department at Balıkesir University's Necatibey Education Faculty. The study data were collected by having the participants complete the sentences. "A teacher is like a... because...." or "A teacher resembles to a... because..." This is a qualitative study. The data were collected using a questionnaire created by the researcher with open-ended questions. The data were examined using content analysis method before being interpreted. The pre-service music teacher produced 31 metaphors. These metaphors were classified into five theoretical categories by shared characteristics. The study results revealed that the concept of teacher was explained using different metaphors by the pre-service teachersen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectÖğretmen Kavramına İlişkin Metaforlaren_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectPre-Service Teachersen_US
dc.subjectMetaphors for the Concept of Teacheren_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının "öğretmen" kavramına ilişkin metaforlarıen_US
dc.title.alternativePre-service music teachers' metaphors for the concept of teacheren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1099en_US
dc.identifier.endpage1118en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster