Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEr, Kemal Oğuz
dc.contributor.authorAtıcı, Sıtkı
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:24Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3838
dc.descriptionEr, Kemal Oğuz (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Finlandiya ve Türkiye'deki kimya öğretim programları kazanım, içerik ve değerlendirme yönünden karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak çalışmada yatay yaklaşım ve nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi metodu kullanılmıştır. Bu yönüyle çalışma ülkelerarası (cross-national) karşılaştırmalı eğitim çalışması alanına girmektedir. Karşılaştırma sonucunda iki ülke programlarının benzerlik ve farklılıklarının olduğu göze çarpmaktadır. Özellikle içerik açısından gözle görülür farklılıklar mevcuttur. Elde edilen bulguların sonuçları dikkate alınarak konuya uygun öneriler getirilmiştir. İçeriğin sadeleştirilerek uluslararası arenaya uygun hale getirilmesi bu önerilerden bir tanesidir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to present the similarities and differences between Chemistry Curricula in Finland and Turkey in terms of objectives, content and assessment. For this aim, horizontal approach and documentary review from qualitative research methods were used in the study. The study gets involved in crossnational comparative education field with this aspect. In consequence of comparison, it is conspicuous that the curriculums of both countries have similarities and differences. Especially, there are observable differences in terms of content. Proper suggestions have been made considering the conclusions of findings. One of these suggestions is that the content should be proper for international arena by simplifying iten_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectComparative Educationen_US
dc.subjectChemistry Education Curriculumen_US
dc.subjectObjectivesen_US
dc.subjectContenten_US
dc.subjectAssessmenten_US
dc.subjectFinlanden_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectFinlandiyaen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı Eğitimen_US
dc.subjectKimya Öğretim Programıen_US
dc.subjectKazanımen_US
dc.subjectİçeriken_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.titleA comparative investigation of the chemistry curricula of Finland and Turkeyen_US
dc.title.alternativeFinlandiya ve Türkiye kimya dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage238en_US
dc.identifier.endpage260en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster