dc.contributor.author | Er, Kemal Oğuz | |
dc.contributor.author | Atıcı, Sıtkı | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:24Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:24Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1307-6086 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3838 | |
dc.description | Er, Kemal Oğuz (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Finlandiya ve Türkiye'deki kimya öğretim programları kazanım, içerik ve değerlendirme yönünden karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak çalışmada yatay yaklaşım ve nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi metodu kullanılmıştır. Bu yönüyle çalışma ülkelerarası (cross-national) karşılaştırmalı eğitim çalışması alanına girmektedir. Karşılaştırma sonucunda iki ülke programlarının benzerlik ve farklılıklarının olduğu göze çarpmaktadır. Özellikle içerik açısından gözle görülür farklılıklar mevcuttur. Elde edilen bulguların sonuçları dikkate alınarak konuya uygun öneriler getirilmiştir. İçeriğin sadeleştirilerek uluslararası arenaya uygun hale getirilmesi bu önerilerden bir tanesidir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to present the similarities and differences between Chemistry Curricula in Finland and Turkey in terms of objectives, content and assessment. For this aim, horizontal approach and documentary review from qualitative research methods were used in the study. The study gets involved in crossnational comparative education field with this aspect. In consequence of comparison, it is conspicuous that the curriculums of both countries have similarities and differences. Especially, there are observable differences in terms of content. Proper suggestions have been made considering the conclusions of findings. One of these suggestions is that the content should be proper for international arena by simplifying it | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Comparative Education | en_US |
dc.subject | Chemistry Education Curriculum | en_US |
dc.subject | Objectives | en_US |
dc.subject | Content | en_US |
dc.subject | Assessment | en_US |
dc.subject | Finland | en_US |
dc.subject | Turkey | en_US |
dc.subject | Finlandiya | en_US |
dc.subject | Türkiye | en_US |
dc.subject | Karşılaştırmalı Eğitim | en_US |
dc.subject | Kimya Öğretim Programı | en_US |
dc.subject | Kazanım | en_US |
dc.subject | İçerik | en_US |
dc.subject | Değerlendirme | en_US |
dc.title | A comparative investigation of the chemistry curricula of Finland and Turkey | en_US |
dc.title.alternative | Finlandiya ve Türkiye kimya dersi öğretim
programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 238 | en_US |
dc.identifier.endpage | 260 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |