Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGültekin, Cem
dc.contributor.authorNakiboğlu, Canan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:29Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3900
dc.descriptionNakiboğlu, Canan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada ilk olarak, 9. ve 10. sınıf kimya dersi öğretim programlarının beceri ve içerik kazanımları ile ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının grafikler açısından analiz edilmesi, daha sonra da 9. ve 10. sınıf kimya ders kitaplarına ne derece yansıdığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2007 yılı 9. sınıf ve 2008 yılı 10. sınıf kimya dersi öğretim programları ile 2013 yılı 9. ve 10. sınıf kimya dersi öğretim programları analiz edilmiştir. Daha sonra bu programlara göre yazılan 5 adet 9. ve 10. sınıf kimya ders kitabı programları ne derece yansıttıkları açısından analiz edilerek, bulgular karşılaştırılmıştır. Çalışmada, ders kitaplarında grafiklere yönelik programlardaki içerik kazanımlarının hepsine yer verildiği, ancak kitapların bazı ünitelerinde grafiklerin yer almasına rağmen, programda buna yönelik kazanımın bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, 2007/2008 yılı 9. ve 10. sınıf kimya dersi öğretim programlarında, grafik hazırlama ve yorumlama üst düzey beceriler olarak nitelendirilirken, 2013 programlarında grafik hazırlama ve yorumlamaya dair herhangi bir nitelemede bulunulmadığı belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractIn this study, it is primarily aimed to analyze, in terms of graphs, the skill and content acquisition, and assessment and evaluation approaches of the chemistry curricula of the th and 10th grades and then to determine to what extent these are reflected in the textbooks of the 9th and 10th grades. For this purpose, chemistry curricula of 2007 for the th grade and 2008 for the 10th grade and chemistry curricula of 2013 for the 9th and 10thgrades have been analyzed. Subsequently, five of the 9th and 10th grades' textbooks written according to these curricula have been analyzed with regard to the extent to which they reflect the curricula, and the findings have been compared. In the study, it has been concluded that all of the content acquisitions on the curricula intended for graphs are included in the textbooks; however, in some units of the textbooks, even though the graphs are included, there is no acquisition intended for this on the curriculum. Furthermore, it has been determined that while the graph preparation and interpretation are qualified as high-level skills on the chemistry class curriculum of the 9th and 10thgrades, there is no qualification with regard to graph preparation and interpretation on the curricula of 2013en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectKimya Dersi Öğretim Programıen_US
dc.subjectKimya Ders Kitabıen_US
dc.subjectGrafiksel Becerileren_US
dc.subjectChemistry İnstructional Curriculumen_US
dc.subjectChemistry Textbooken_US
dc.subjectGraphing Skillsen_US
dc.title9. ve 10. sınıf kimya dersi öğretim programlarının beceri ve içerik kazanımları ile ölçme- değerlendirme yaklaşımlarının grafikler açısından analizien_US
dc.title.alternativeAnalysisof skill and content acquisitions and assessment-evulation approaches of the 9thand 10thgrade chemistry instructional curriculumin terms ofgraphsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage163en_US
dc.identifier.endpage184en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster