dc.contributor.author | Şahan, Hasan Hüseyin | |
dc.contributor.author | Tarhan, Rukiye | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:31Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:31Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3921 | |
dc.description | Şahan, Hasan Hüseyin (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının farklı alanlardaki öğretim elemanlarına yönelik metaforları çerçevesinde öğretim elemanlarının eğitim felsefelerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılan bu araştırma Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesinde pedagojik formasyon eğitimi kursuna katılan 328 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada formasyon grubundaki öğretmen adaylarının seçilmelerinin temel nedeni; bu öğretmen adaylarının alan, alan öğretimi ve öğretmenlik meslek bilgisi derslerini yürüten öğretim elemanlarından ders almış olmaları nedeniyle farklı alanlarda çalışan öğretim elemanlarına ilişkin görüşlerin karşılaştırılmasına imkan vermesidir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın amacına yönelik verilerin toplanmasında "Metafor Formu" kullanılmıştır. Öğretmen adaylarından farklı alanlardaki öğretim elemanlarına ilişkin metaforlar üretmeleri ve bu metaforların kaynağını açıklamaları istenmiştir. Geçersiz olan veriler çıkarıldığında 98 metafor formundan elde edilen veriler içerik analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adayları tarafından öğretim üyeleri için 98'er metafor üretildiği, bu metaforlardan hareketle alan derslerini yürüten öğretim üyelerinin ağırlıklı olarak daimicilik ve esasicilik eğitim felsefelerini benimserken, alan öğretimi derslerini yürüten öğretim üyelerinin ise dört eğitim felsefesini de belli oranda benimsedikleri saptanmıştır. Diğer yandan öğretmenlik meslek bilgisi derslerini yürüten öğretim üyelerinin ise ağırlıklı olarak ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık felsefelerini benimsedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Benimsenen eğitim felsefelerinin öğretimi düzenlemede ve uygulamada temel belirleyici olduğu dikkate alındığında, alan eğitimi ve özellikle alan derslerini yürüten öğretim elemanları tarafından günümüz öğretim süreçlerinde daha fazla önemsenen ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık felsefelerinin daha fazla benimsenmesi sağlanmalıdır | en_US |
dc.description.abstract | The present study intends to identify teacher candidates’ metaphorical perception of instructors from different fields as to their educational philosophies. It is a qualitative study employing phenomenological design. A total of 328 teacher candidates who underwent pedagogical formation training in Balıkesir University Necatibey Faculty of Education participated in the study. The fundamental reason why the teacher candidates in the pedagogical formation training group were selected for the study group is that they had taken courses from all three instructor groups: field instructors, field education instructors, and educational science instructors. This is a qualitative study using phenomenological research design. A tool called “Metaphor Form” was used to collect data. The participants were asked to generate metaphors related to instructors representing different fields and explain their rationale. The invalid instruments were eliminated, and ultimately, data collected from 98 metaphor forms were analyzed by content analysis. Indeed, 98 metaphors were produced for each of the instructor groups that were the focus of the study. Analysis of data derived from these metaphors showed that field instructors predominantly prefer traditional approaches to education (perennialism and essentialism philosophies), and educational science instructors prefer modern approaches to education (progressivism and reconstructionism philosophies). Field education instructors, however, were found to employ both approaches, i.e. all four educational philosophies to a certain extent. As the educational philosophy adopted has an influential role in the planning and implementation of instruction, it should be ensured that progressivism and reconstructionism, which have an increasing popularity especially among field instructors and field education instructors, are embraced more widely among instructors | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.subject | Öğretim Elemanı | en_US |
dc.subject | Eğitim Felsefesi | en_US |
dc.subject | Metafor | en_US |
dc.subject | Instructors | en_US |
dc.subject | Educational Philosophies | en_US |
dc.subject | Metaphors | en_US |
dc.title | Farklı alanlardaki öğretim elemanlarına yönelik metaforların eğitim felsefeleri çerçevesinde incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An analysis of teacher candidates’ metaphors for instructors from different fields: a focus on educational philosophies | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 9 | en_US |
dc.identifier.startpage | 757 | en_US |
dc.identifier.endpage | 774 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |