Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçüközer, Hatice Asuman
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:32Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3940
dc.description.abstractBu çalışmada 2001-20016 yılları arasında fen bilgisi eğitimi alanında yazılan doktora tezlerinin yıllara göre ve üniversitelere göre dağılımını, çalışma konularını, kullanılan yöntemleri, örneklem sayısı ve düzeyini, veri toplama araçlarını, veri analiz yöntemlerini ve anahtar kelimeleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir çalışmadır. Tez özetleri, içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yıllara göre tez sayıları ve doktora programından mezun veren üniversite sayısı artmıştır. En fazla çalışma öğretim yaklaşımları alanında yapılmış ve genellikle tezlerde karma yöntem tercih edilmiştir. Örneklem olarak çoğunlukla ortaokul öğrencileri ve aday öğretmenlerle çalışılmıştır. Deneysel çalışmalar ve durum çalışmaları en çok kullanılan desenlerdir. Veri analizlerinde çıkarımsal analiz ve içerik analizi en fazla kullanılan yöntemlerdiren_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to identify the distribution of theses by years and universities, the subject fields, methods used, sample sizes and levels, data collection instruments, data analyses and keywords in the science education doctoral theses written between 2001-2016. This research is a qualitative study. The study's sample consists of 199 doctoral theses written in the field of science education. Dissertation abstracts were analyzed using content analysis and descriptive analysis. Over time, the number of thesis has increased.The doctoral theses were conducted in 15 universities. Most studies were carried out in the field of teaching approaches and usually mixed method was preferred in the theses. The samples of the theses were mostly middle school students and prospective science teachers. Experimental studies and case studies were the most common used designs. The tests and scales were often used as data collection tools. As qualitative data collection tools, the interviews and observations were mostly used. In data analysis, inferential analysis and content analysis were the most widely used methods. Keywords remained at the global level to describe researchesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectResearch Trendsen_US
dc.subjectDoctoral Thesisen_US
dc.subjectThesis Summaryen_US
dc.subjectDocument Analysisen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.subjectFen Bilgisi Eğitimien_US
dc.subjectAraştırma Eğilimlerien_US
dc.subjectDoktora Tezien_US
dc.subjectTez Özetien_US
dc.subjectDoküman İncelemesien_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.titleAn overview of the doctoral thesis in science educationen_US
dc.title.alternativeFen bilgisi eğitimi alanında yapılan doktora tezlerine bir bakışen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster