dc.contributor.author | Küçüközer, Hatice Asuman | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:32Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:32Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1307-6086 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3940 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 2001-20016 yılları arasında fen bilgisi eğitimi alanında yazılan doktora tezlerinin yıllara göre ve üniversitelere göre dağılımını, çalışma konularını, kullanılan yöntemleri, örneklem sayısı ve düzeyini, veri toplama araçlarını, veri analiz yöntemlerini ve anahtar kelimeleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir çalışmadır. Tez özetleri, içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yıllara göre tez sayıları ve doktora programından mezun veren üniversite sayısı artmıştır. En fazla çalışma öğretim yaklaşımları alanında yapılmış ve genellikle tezlerde karma yöntem tercih edilmiştir. Örneklem olarak çoğunlukla ortaokul öğrencileri ve aday öğretmenlerle çalışılmıştır. Deneysel çalışmalar ve durum çalışmaları en çok kullanılan desenlerdir. Veri analizlerinde çıkarımsal analiz ve içerik analizi en fazla kullanılan yöntemlerdir | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to identify the distribution of theses by years and universities, the subject fields, methods used, sample sizes and levels, data collection instruments, data analyses and keywords in the science education doctoral theses written between 2001-2016. This research is a qualitative study. The study's sample consists of 199 doctoral theses written in the field of science education. Dissertation abstracts were analyzed using content analysis and descriptive analysis. Over time, the number of thesis has increased.The doctoral theses were conducted in 15 universities. Most studies were carried out in the field of teaching approaches and usually mixed method was preferred in the theses. The samples of the theses were mostly middle school students and prospective science teachers. Experimental studies and case studies were the most common used designs. The tests and scales were often used as data collection tools. As qualitative data collection tools, the interviews and observations were mostly used. In data analysis, inferential analysis and content analysis were the most widely used methods. Keywords remained at the global level to describe researches | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Science Education | en_US |
dc.subject | Research Trends | en_US |
dc.subject | Doctoral Thesis | en_US |
dc.subject | Thesis Summary | en_US |
dc.subject | Document Analysis | en_US |
dc.subject | Content Analysis | en_US |
dc.subject | Fen Bilgisi Eğitimi | en_US |
dc.subject | Araştırma Eğilimleri | en_US |
dc.subject | Doktora Tezi | en_US |
dc.subject | Tez Özeti | en_US |
dc.subject | Doküman İncelemesi | en_US |
dc.subject | İçerik Analizi | en_US |
dc.title | An overview of the doctoral thesis in science education | en_US |
dc.title.alternative | Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan doktora tezlerine
bir bakış | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 107 | en_US |
dc.identifier.endpage | 141 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |