Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTezci, Erdoğan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:33Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3951
dc.description.abstractBu araştırmada öğrenme öğretme sürecine Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) entegrasyon yaklaşımlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Ölçek, geleneksel entegrasyon (GE), bilişsel yapılandırmacılık (BY) ve Sosyo-kültürel (SK) entegrasyon olmak üzere üç farklı yaklaşımı içeren 5'li Likert türündedir. 24 madde olarak hazırlanan ölçeğin kapsam geçerliğini belirlemek için 18 uzman görüşü alınmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğinin belirlenmesi için 625 öğretmene uygulama yapılmıştır. En çok olabilirlik metodu ile açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Bu analiz sonucunda öz değeri düşük, binişiklik gösteren ve birden fazla faktör altında yer alan üç ve hiçbir faktör altında yer almayan bir madde ölçekten çıkarılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi ile belirlenen üç farklı entegrasyon yaklaşımına dayalı 20 maddelik ölçek yapısının uygunluğu doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiştir. Analiz sonuçları uyum indekslerinin kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca üç farklı entegrasyon yaklaşımını içeren ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop a survey in order to identify teachers' beliefs about ICT integration in the learning and teaching process. The 24-item survey based on 5 point Likert scale includes three approaches: Traditional Integration (TI), Cognitive Constructivist Integration (CCI) and Socio-Cultural Integration (SCI). 18 experts were asked to revise the survey for content and face validity. The survey was conducted on 625 teachers and exploratory factor analysis with maximum likelihood method was used to provide the construct validity. Considering the results of the analyses four items excluded from survey. Three of the eliminated items had low consistency and related to more than one factor and one of the deleted item didn't reveal any correlation with the all factors. The remaining 20-item survey which is based on three different integration approaches was exposed to confirmatory factor analysis to test the construct validity. The analyses results indicated that the goodness of fit statistics for data shows acceptable model fit. Also this survey that includes three integration approaches has a high reliability based on Cronbach alpha values.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectBilgi ve İletişim Teknolojileri(BİT)en_US
dc.subjectBİT Entegrasyon Yaklaşımlarıen_US
dc.subjectÖğretmen Eğitimien_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectInformation and Communication Technologies (ICT)en_US
dc.subjectICT Integration Approachesen_US
dc.subjectTeacher Educationen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.titleÖğretmenlerin BİT entegrasyon yaklaşımlarının ölçülmesine yönelik ölçek geliştirmeen_US
dc.title.alternativeDeveloping a scale for measuring ICT integration approaches for teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2 (10.yıl özel sayısen_US
dc.identifier.startpage975en_US
dc.identifier.endpage992en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster