dc.contributor.author | Öztekin, Anıl | |
dc.contributor.author | Er, Kemal Oğuz | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:33:09Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:33:09Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1307-6086 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/4251 | |
dc.description | Er, Kemal Oğuz (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programını, genel amaçlar, kazanımlar, etkinlikler ve değerlendirme boyutları açısından, programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirmek ve programın geliştirilmesine ilişkin öneriler ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada, (1) programda yer alan genel amaçların birbirini tamamlayıcı ve destekler nitelikte olduğu ancak öğrencilere kazandırılabilecek düzeyde olmadığı; (2) en fazla "Atomun Yapısı" ünitesindeki kimya içerik kazanımlarının kazanılmasında sorun yaşandığı; (3) etkinliklerin programda ayrıntılı olarak yer aldığı ancak programın, sınıf ortamında farklı etkinliklerin aynı anda uygulanmasına uygun nitelikteolmadığı; (4) değerlendirmenin içerik ve kazanımla tutarlı olduğu ancak geleneksel ve performansa dayalı ölçme araçlarının programa uygun nitelikte olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study it was aimed to evaluate 10th grade Chemistry Curriculum in terms of general aims, educational attainments, activities and evaluation according to the opinions of teachers who are responsible for implementation of curriculum and to introduce some suggestions for development of the curriculum. Mixed method was used in the study. The results of this study showed that (1) the general aims are complementary and supportive for each other but not in appropriate level for students, (2) the most problematic unit in the curriculum is "The structure of an Atom" because students had problems to gain the educational attainments about this unit, (3) the activities are included in curriculum in details, but the curriculum is not qualified for implementation of different activities in classroom simultaneously, (4) the evaluation is consistent with the content and the educational attainments but traditional and performance-based assessmenttools are not appropriate for the curriculum | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Program Evaluation | en_US |
dc.subject | 10th Grade Chemistry Curriculum | en_US |
dc.subject | Chemistry Teaching | en_US |
dc.subject | Program Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı | en_US |
dc.subject | Kimya Öğretimi | en_US |
dc.title | Evaluation of secondary school 10th grade chemistry instructional curriculum | en_US |
dc.title.alternative | Ortaöğretim 10.sınıf kimya dersi öğretim programının değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 128 | en_US |
dc.identifier.endpage | 152 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |