Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirci, Neşet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:17Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4303
dc.description.abstractDaha çok Amerikan kolej ve üniversitelerince sunulan Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersleri (KAÇD), öğrencilere birçok dersin içeriğine ücretsiz olarak ulaşım imkânı sağlamakla daha fazla öğrenciye ulaşmayıhedeflemektedir. Bu tip dersler günden güne yüksek öğretimde popülerleşerek gelişmeye devam etmektedir. Bu dersler ile ilgili olarak yayımlanan makalelerden yola çıkarak bu derslerin neler olduğu, önemi, nasıl çalıştığı, nasıl ortaya çıktığı, amaçları, pedagojisi, geleceği ve öğrenme için neler ifade ettiği hususlarında birçok soruya cevap vererek okuyuculara bu tür çalışmalar hakkında bilgi vermek amaçlanmıştır. Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerinin genel olarak ana hedefleri şu şekilde özetlenebilir: Ulaşım ve kullanımı yaygınlaştırmak, marka oluşturup devamlılığını sağlamak, giderleri azaltarak veya gelirleri arttırarak ekonomiyi güçlendirmek, eğitim çıktılarını arttırmak, yenilik ve öğretme ve öğrenme üzerine araştırmalar yapmak.en_US
dc.description.abstractSeveral colleges and universities are experimenting with Massive Open Online Courses (MOOCs) that offer students free access to contents of many courses to reach more students and it rapidly continues to grow within higher education programs especially in the US. Through a review of the literature, I decided to write a paper to inform related to MOOCs studies (like, what is it, the importance, how it works, who governs, its pedagogy, problems and meaning for future learning) to our audiences. In general, it can be summarized the major goals of MOOCs are: extending reach and access; building and maintaining brand; improving the economics by reducing costs or increasing revenues; improving educational outcomes; innovation and conducting research on teaching and learningen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMoocsen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectOnlineen_US
dc.subjectE-Learningen_US
dc.subjectKAÇDen_US
dc.subjectYüksek Öğretimen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectÇevrimiçien_US
dc.subjectE-Öğrenmeen_US
dc.titleWhat is massive open online courses (MOOCs) and what is promising us for learning? A review-evaluative article about MOOCsen_US
dc.title.alternativeKitlesel açık çevrimiçi dersleri (KAÇD) Nedir? ve öğrenme İçin bizlere neler vaad ediyor? KAÇD'ler hakkında inceleme- değerlendirme makalesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage231en_US
dc.identifier.endpage256en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster