Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPekdağ, Bülent
dc.contributor.authorAzizoğlu, Nursen
dc.contributor.authorTopal, Fatma
dc.contributor.authorAğalar, Ayça
dc.contributor.authorOran, Emine
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:28Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4369
dc.descriptionPekdağ, Bülent (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÜniversite öğrencilerinin edindikleri kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyinin ne olduğunu ve bu düzeye akademik başarının etkisinin olup olmadığını belirlemek amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 2010-2011 öğretim yılında Genel Kimya dersi almış biyoloji, fizik, kimya ve fen bilgisi öğretmenliği programlarında okuyan 143 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, pilot çalışma ile geçerliliği-güvenirliği sağlanmış 60 sorudan oluşan çoktan seçmeli bir test örneklem grubuna uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemelerinde SPSS 19.0 paket programı kullanılmıştır. Çözümlemeler için hem betimsel hem de çıkarımsal istatistiksel çalışmalar yapılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, üniversite öğrencilerinin kimya bilgileri ile günlük yaşamı ilişkilendirme düzeyinin orta seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, akademik başarının kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the university students #8217; level of associating chemical knowledge with everyday situations and to investigate whether the academic achievement has effect on that level. Research sample consisted of 143 students, who have taken general chemistry course during 2010-2011 academic year, from chemistry, biology, physics and elementary science teacher education programs at Balıkesir University Necatibey Faculty of Education. As a data collecting tool a test including 60 multiple-choice questions, with pre-determined reliability, has been applied to the sample. The obtained data were analyzed with SPSS 19.0. Both descriptive and inferential statistical analyses have been conducted. In the light of the findings, it was concluded that the university students #8217; level of associating chemistry information with everyday situations is medium. Also, it was determined that the academic achievement has not a statistically significant effect on the level of associating chemical knowledge with everyday situations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectKimya Eğitimien_US
dc.subjectBilimsel Bilgien_US
dc.subjectGünlük Yaşamen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectChemistry Educationen_US
dc.subjectScientific Knowledgeen_US
dc.subjectEveryday Situationsen_US
dc.subjectAcademic Achievemtionen_US
dc.titleKimya bilgilerini günlük yaşamla İlişkilendirme düzeyine akademik başarının etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of academic achievement on the level of associating chemistry knowledge with everyday situationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1275en_US
dc.identifier.endpage1286en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster