Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Serap Öz
dc.contributor.authorŞahin, Selin
dc.contributor.authorKorkmaz, Taner
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:33Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4402
dc.descriptionAydın, Serap Öz (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÇevre sorunlarının oluşumu ve çözümü ekonomi, siyaset ve eğitimdeki anlayış ve tutumlara bağlıdır. Bu çalışma, farklı alanlardaki ilköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının davranış ve düşünce boyutlarını tespit etmeye ve karşılaştırmaya yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dallarının 1. ve 5. döneminde okuyan 161 öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarına çevresel tutum ölçeği uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının ankete verdikleri cevaplar SPSS-16 programı ile analiz edilmiş ve alanlar arasındaki farkların nedenini açıklayabilmek için her ana bilim dalındaki dersler ve içerikleri incelenmiştir. Öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının genel ortalamasına bakıldığında fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf öğretmenliği ve okul öncesi öğretmen adaylarına göre daha iyi düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında öğretmen adaylarının 1. ve 3. sınıf düzeyinde karşılaştırılmalarında okul öncesi ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının 1. sınıf çevresel tutum puanlarının ortalamalarının 3. sınıf çevresel tutum puanlarının ortalamalarına göre daha iyi düzeyde olması ilgi çekicidir. Bu durum lisans eğitiminde çevre eğitimine verilmesi gereken önemi ön planda tutmamızın gerekliliğini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractFormation and solution of environmental problems, which have economy, politics and education depends on the mentality and attitudes. This study is carried out to determine and determine the behavior and attitude dimensions of teacher candidates from different branches toward environment. The sample of the study consisted of elementary science, primary classroom and preschool education students attending the first and fifth terms of the program . Environmental Attitudes Survey (EAS) was administered to the teacher candidates. The responses of the teacher candidates were analyzed using SPSS 16 software and the education programs content of each department were analyzed to reason differences among the departments. It was revealed that science teacher candidates #8217; means of environmental attitudes are the highest of all. However, when comparing the first and fifth term students #8217; mean scores, it is interesting that first term preschool teacher candidates and first term primary classroom teacher candidates' EAS mean scores are higher than those of fifth term students. These results point out that it is required to consider important environmental education in higher education.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEnvironmental Educationen_US
dc.subjectEnvironmental Attitudeen_US
dc.subjectElementary Science Educationen_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subjectPreschool Educationen_US
dc.subjectÇevre Eğitimien_US
dc.subjectÇevresel Tutumen_US
dc.subjectİlköğretim Fen Eğitimien_US
dc.subjectSınıf Öğretmenliği Eğitimien_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimien_US
dc.titleDetermination and comparison of elementary science, primary classroom and preschool teacher candidates’ environmental attitude levelsen_US
dc.title.alternativeİlköğretim fen bilgisi, sinif ve okul öncesi öğretmen adaylarinin çevresel tutum düzeylerinin belirlenmesi ve karşilaştirilmasien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage248en_US
dc.identifier.endpage267en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster