Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAd, Vahide Nilay Kırtak
dc.contributor.authorDemirci, Neşet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:04Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4575
dc.descriptionAd, Vahide Nilay Kırtak (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının çevre sorunlarını hangi bilim dallar ı ile ilişkilendirdiklerini belirleyerek bu öğretmen adaylarının termodinamik yasalarını çevre sorunları ile ilişkilendirme düzeylerini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini, ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 2009 -2010 eğitim-öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi’nde okuyan 245 fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aşamasında araştırmacı tarafından geliştirilen Çevre Sorunlarını Bilim Dalları ile İlişkilendirme Testi (ÇSBİT), Kelime İlişkilendirme Testi (KİT), ve Çevre Sorunlarını Termodinamik Yasalarını ile İlişkilendirme Testi (ÇS TİT) kullanılmıştır. ÇSBİT’ten elde edilen bulgulara göre fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının çevre sorunlarını en fazla biyoloji ile ilişkilendirdikleri görülürken; bu ilişkilendirmeyi sırasıyla kimya, yer bilimi ve fizik takip etmektedir. Ayrıca “hava kirliliği” en önemli çevresel problem ola rak düşünülmektedir. KİT ve ÇSTİT bulgularına göre, termodinamik ile çevre sorunları arasında enerji kirliliği ve termal kirlilik anlamında ilişki kurulamazken, öğretmen adaylarının termodinamik yasalarını çevre sorunlarına uygulamakta zorlandıkları da görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of present research is to designate the science fields that prospective teachers of physics, chemistry and biology departments associate en vironmental problems with and also to explore the level of association prospective teachers establish between thermodynamics laws and environmental problems. Research sampling is composed of 245 prospective teachers from physics, chemistry and biology depa rtments during the academic year 2009 -2010 in Balıkesir University, Necatibey Faculty of Education. In data -gathering stage Association Test of Environmental Problems with Science Fields (ATEPSF), Word Association Test (WAT), and Association Test of Enviro nmental Problems with Laws of Thermodynamics (ATEPLT) developed by researcher have been employed. According to findings obtained from ATEPSF prospective teachers from physics, chemistry and biology departments associate environmental problems mostly with b iology which is followed by chemistry, earth science and physics. Besides “air pollution” is considered to be the most critical environmental problem. As manifested by WAT and ATEPLT findings, prospective teachers have failed to establish a connection betw een thermodynamics and environmental problems as well as energy pollution and thermal pollution and that prospective teachers have experienced difficulty in practicing thermodynamics laws within the scope of daily environmental problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectTermodinamiken_US
dc.subjectTermodinamik Yasalarıen_US
dc.subjectÇevre Sorunlarıen_US
dc.subjectÇevre Kirliliğien_US
dc.subjectThermodynamicsen_US
dc.subjectThermodynamics Lawsen_US
dc.subjectEnvironmental Problemsen_US
dc.subjectEnvironmental Pollutionen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çevre sorunlarını bilim dalları ve termodinamik yasaları ile ilişkilendirme düzeylerien_US
dc.title.alternativeProspective teachers’ levels o f associating environmental problems with science fields and thermodynamics lawsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster