Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇevik, Deniz Beste
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:12Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:12Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4730
dc.description.abstractBu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, 2009–2010 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 70 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, veri toplama aracı olarak, Heppner ve Peterson (1982) tarafından geliştirilen “Problem Çözme Envanteri”; Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ölçek kullanılmıştır. Veriler, t-testi ve Kruskal Wallis testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları ışığında; öğrencilerin problem çözme becerilerinin, cinsiyetlerine, mezun oldukları lise türüne ve yaşlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olmadığı; sınıf düzeylerine göre ise anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study was done in order to research problem solving skills of pre-service music teachers based on differing variables. This study was conducted on 70 pre-service music teachers of 2009-2010 academic year. Heppner and Peterson #8217;s #8220;Problem Solving Inventory #8221; which was adapted to Turkey by Heppner and Sahin (1993) was used as the data collection tool. Data were analysed with t-test and Kruskal Wallis test. In the light of the research #8217;s findings, it was found that there is not a meaningful difference in their problem solving skills based on the high schools they graduated from, the ir gender and age but, it was found that there was meaningful differences that are dependent on whether they are senior, junior or bachelor.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMüzik Öğretmeni Adayıen_US
dc.subjectProblem Çözme Becerisien_US
dc.subjectProblem Çözme Ölçeğien_US
dc.subjectPre-service Music Teachersen_US
dc.subjectProblem Solving Skillsen_US
dc.subjectProblem Solving Scaleen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının çeşitli değişkenlere göre problem çözme becerilerien_US
dc.title.alternativeProblem solvıng skılls of pre-servıce musıc teachers based on varıous varıablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1003en_US
dc.identifier.endpage1012en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster