Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞentürk, Fatma
dc.contributor.authorİkikardeş, Nazlı Yıldız
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:14Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:14Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4759
dc.descriptionİkikardeş, Nazlı Yıldız (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırma öğrencilerin baskın öğrenme stilleri ile matematik öğretmenlerinin öğretme stillerini belirlemek ve öğrenme stilleri ile öğretme stillerinin öğrencilerin matematik başarısı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. İlişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini Aydın İli merkezindeki 11 ilköğretim okulunda öğrenim gören 954 7.sınıf öğrencisi ile bu öğrencilerin derslerine giren 21 matematik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada üç veri toplama aracı kullanılmıştır. Öğrencilerin öğrenme stilleri Grasha-Riechmann Öğrenme Stili Envanteri, matematik başarıları Matematik Başarı Testi ile belirlenmiştir. Matematik öğretmenlerinin öğretme stillerini belirlemek için Grasha Öğretme Stili Envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın verileri frekans, yüzde dağılımı ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerinin yarıya yakının katılımcı öğrenme stiline sahip olduğu, öğretmenlerin çoğunun temsilci/ kolaylaştırıcı/uzman öğretme stili grubunda yer aldığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin öğrenme stilleri ile öğretmenlerinin öğretme stillerinin matematik başarısı üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine learning styles of students, teaching styles of mathematics teachers and to research the effects of both teaching and learning styles on students #8217; mathematical success. Relational survey method was utilized in this study. The sample group of the study consist of 954 7th grade and their mathematics teachers from 11 primary schools in Aydın. Grasha Riechmann Learning Style Inventory and #8216; #8216;The Mathematical Success Test #8217; #8217; was applied to determine in order their learning styles and mathematical success. Grasha Teaching Style Inventory was used to identify teaching styles of mathematics teachers. Frequency, percent distribution and one-way ANOVA were used to analyze data. As a result it was found that nearly half of the students have participant learning style, most of the teachers have delegate/facilitator/ expert teaching style. It was also found that students #8217; learning styles and teachers #8217; teaching styles are efficient on mathematical success.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectLearning Styleen_US
dc.subjectTeaching Styleen_US
dc.subjectMathematical Successen_US
dc.titleÖğrenme ve öğretme stillerinin 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısı üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of learning and teaching styles on the 7th grade students’ mathematical successen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage250en_US
dc.identifier.endpage276en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster