Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAzizoğlu, Nursen
dc.contributor.authorÇetin, Gülcan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:22Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:22Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4857
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fene karşı tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışma, Balıkesir il merkezine bağlı dört ilköğretim okulundaki 6 ve 7. sınıflarında öğrenim gören toplam 389 öğrenci ile yapılmıştır. Öğrencilerin öğrenme stilleri, motivasyonları ve fene karşı tutumları ölçekler yardımıyla belirlenmiştir. Cinsiyetin 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin motivasyon düzeyini anlamlı bir şekilde etkilemediği, ancak tutuma anlamlı bir etkisinin olduğu bulunmuştur. Altı ve yedinci sınıflar arasında motivasyon ve tutum düzeyleri bakımından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Farklı öğrenme stillerinin motivasyon düzeyleri arasında anlamlı farkların olduğu, ancak fen tutum düzeyleri arasında anlamlı farkın olmadığı ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the effect of learning style on middle schools students #8217; motivation and attitudes towards science, and the relationships among these variables. The study was conducted with 389 students at 6 and 7th grades of four middle schools in Balıkesir. The students #8217; learning styles, attitudes towards science and motivations were determined. Gender has an effect on 6 and 7th grade students #8217; attitudes towards science and no effect on motivation. There was no effect of grade level on students #8217; motivation and attitudes. Mean differences between learning styles with respect to the attitudes towards science were significant, while with respect to the motivation were not significant.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectÖğrenme Stillerien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectİlk Öğretim Öğrencilerien_US
dc.subjectİlk Öğretim İkinci Kademe Öğrencilerien_US
dc.subjectÖğrenci Tutumlarıen_US
dc.subjectÖğrenci Motivasyonuen_US
dc.subjectFen Derslerien_US
dc.title6. ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fen dersine yönelik tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeSix and seventy grade students' learning styles, attitudes towards science and motivationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage182en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster