Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHangül, Tuğba
dc.contributor.authorÜzel, Devrim
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:22Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:22Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4859
dc.descriptionHangül, Tuğba (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; ilköğretim sekizinci sınıf matematik dersi kapsamındaki “Geometrik Cisimler” konusunda bilgisayar destekli öğretim (BDÖ) yapılarak, BDÖ’nün öğrencilerin matematik tutumuna etkisini araştırmak ve sekizinci sınıf öğrencilerinin BDÖ hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu çalışmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2009-2010 öğretim yılında elli üç sekizinci sınıf öğrencisi arasından deney ve kontrol grupları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğretim öncesi ve sonrası her iki gruba da tutum ölçeği uygulanmıştır. Deney grubunda bilgisayar destekli matematik öğretimi kullanılmış, kontrol grubunda ise yapılandırmacı yaklaşım ile öğretim yapılmıştır. Ayrıca öğretimden sonra deney grubundan rasgele seçilen on dört öğrenciyle görüşme yapılmıştır. Tutum ölçeğinden elde edilen veriler ilişkisiz örneklem t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşmeden elde edilen veriler ise betimsel analizle incelenmiştir. Analiz sonucunda bilgisayar destekli matematik öğretiminin, yapılandırmacı yaklaşımla yapılan öğretime oranla öğrenci tutumlarını olumlu yönde geliştirdiği ve bu eğitime katılan öğrencilerin BDÖ’ye yönelik olumlu görüş belirttikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to research the effect of the subject of #8220;Geometric Objects #8221; which is included in mathematics curriculum at the eighth grade on the student attitude using computer assisted instruction (CAI) and find out grade 8 primary school students #8217; views about the computer-assisted instruction. In this study the pre-post attitude with experimental control group design was performed. The research was done under control and experiment groups consisting of fifty-three eighth grade students who were randomly identified in the year of 2009-2010. Attitude was applied to the both groups before and at the end of teaching. The method of constructivism was applied to control the group while CAI was applied to the experiment group. After teaching, fourteen students who were randomly selected from the experimental group were interviewed. Quantitative data was analyzed using Independent Samples t-test and qualitative data was analyzed by description analyze. At the end of the study, the data put forward that teaching through CAI improves the students #8217; attitudes positively than the method of Constructivism and students have positive opinions on CAI.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectComputer Assisted Instructionen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectMath Ematics Teachingen_US
dc.subjectEight Grade of Primary Schoolen_US
dc.titleBilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe effect of the computer assisted instruction (CAI) on student attitude in mathematics teaching of primary school 8th class and views of students towards CAIen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage154en_US
dc.identifier.endpage176en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster