Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOlkun, Sinan
dc.contributor.authorŞahin, Özge
dc.contributor.authorAkkurt, Zeynep
dc.contributor.authorDikkartın, Filiz Tuba
dc.contributor.authorGülbağcı, Hande
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:31Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:31Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4958
dc.descriptionDikkartın, Filiz Tuba ( Balikesir Author )en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim 3-4 ve 5. sınıf öğrencilerinin rutin olmayan sözel toplamsal bir problemi çözerken modelleme ve genelleme sürecinin incelenmesidir. Çalışmada kontrol grubu olmayan deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 7 farklı ilköğretim okulundan toplam 278 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilere rutin olmayan bir problem sorulmuş ve ön başarı seviyeleri tespit edilmiştir. Daha sonra benzer fakat daha küçük sayılar içeren problemleri modellemeye dayalı bir etkinlik çalışma kâğıdı uygulanmıştır. Son olarak ilk problemin eş yapı ve zorluk düzeyinde ayrı bir soru sorulmuştur. Bulgular bu tip bir soruda öğrencilerin başarı düzeylerinin oldukça düşük olduğunu göstermiştir. Deneysel müdahale sonucunda yalnızca 5. sınıflar önemli ölçüde bir gelişme kaydetmişlerdir. Matematik öğretimi ve öğrenimi açısından doğurgular tartışılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the modeling and generalizing processes of 3rd through 5th grade students while they are solving a non-routine additive word problem. The study utilized an experimental design with no control group. A total of 278 students from 7 different schools participated in the study. Students were asked a non routine word problem as a pretest. Then, they were given a semi structured worksheet based on modeling similar problems with small numbers. Finally, they were asked a non-routine problem similar to the one asked as the pretest. Results showed that the students had very low level of success on this type of problem. After the intervention, only the fifth graders made some improvement. Implications for mathematics teaching and learning are discussed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRutin Olmayan Sözel Problemleren_US
dc.subjectGenellemeen_US
dc.subjectModellemeen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectNon-Routine Word Problemsen_US
dc.subjectGeneralizationen_US
dc.subjectModelingen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.titleModelleme yoluyla problem çözme ve genelleme: İlkögretim ögrencileriyle bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeProblem solving and generalization through modeling: A study on elementary school studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume34en_US
dc.identifier.issue151en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster