Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKocakülah, Mustafa Sabri
dc.contributor.authorDuran, Erkan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:47Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:47Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1301-4838
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5091
dc.descriptionKocakülah, Mustafa Sabri (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Ticaret Meslek Liseleri öğrencilerinin, işletmelerdeki meslek eğitimlerine ilişkin tutumlarını ortaya koyabilecek bir ölçek geliştirebilmektir. Araştırma, Balıkesir il merkezinden 2 ve Edremit ilçe merkezinden 1 olmak üzere toplam 3 Ticaret Meslek Lisesi'nde yapılmıştır. Araştırmaya katılan her bir öğrenciden; işletme meslek eğitimlerine ilişkin tutumları ile ilgili 5'li Likert tipi ölçeğe sahip anket formunu doldurmaları istenmiştir. Araştırmanın deneme uygulamasında 287 öğrencinin verileri değerlendirmeye alınmıştır. Sözü edilen anket formları ile araştırma verileri toplanarak; SPSS 12.0 İstatistik Paket programı yardımıyla veriler üzerinde madde analizi, faktör analizi ve güvenirlik hesaplamaları yapılarak 15 maddelik Ticaret Meslek Liseleri Öğrencilerinin İşletme Meslek Eğitimlerine Yönelik Tutum Ölçeği hazır hale getirilmiştir. Toplanan verilere göre, ilgili tutum ölçeğini 3 faktör açıklamaktadır. Bu faktörlere: "meslek eğitimi tatminliği", "çalışma ortamı" ve "işletmenin, meslek eğitimine bakış açısı" isimleri verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to develop a scale to expose trade vocational high school students' attitudes towards managing vocational education. This research was carried out in three trade vocational high schools. Two of them were in the city centre of Balikesir while the other was from Edremit district. Students who took part in the study were asked to fill-in the five-point Likert scale to reflect their attitudes to managing vocational education. In the pilot phase of the study, data set of 287 students was evaluated. Item analysis, factor analysis and the reliability coefficient calculations were done with this dataset in SPSS 12.0. Analyses were resulted with a refined attitude scale that contained 15 items about managing vocational education of trade vocational high school students. According to the analysis results, this attitude scale included 3 factors which were named as "satisfaction in vocational education", "working environment" and "vocational education perspective of managing".en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTicaret Meslek Lisesien_US
dc.subjectİşletme Meslek Eğitimien_US
dc.subjectTutum Ölçeğien_US
dc.subjectFaktör Analizien_US
dc.subjectTrade Vocational High Schoolen_US
dc.subjectManaging Vocational Educationen_US
dc.subjectAttitude Scaleen_US
dc.subjectFactor Analysisen_US
dc.titleTicaret meslek liseleri öğrencilerinin işletme meslek eğitimlerine yönelik bir tutum ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeThe development of an attitude scale aimed at managing vocational education of trade vocational high school studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage141en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster