Üniversite öğrencilerinin fakülte kültürüne yönelik algıları
Abstract
Bu araştırmanın amacı, akademik bir örgütte okuyan öğrencilerin okudukları fakülteye ilişkin kültürel algılamalarını belirlemektir. Giresun Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Okulöncesi Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencilerini kapsayan araştırmada öğrencilerin etkililik, aidiyet ve iletişim/ilişki kültürel özelliklerine ilişkin algıları araştırmacı tarafından geliştirilen "Okul Kültürünü Algılama Ölçeği" ile belirlenmiştir. Araştırmada örneklem alınmamış, araştırma tüm son sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Okul Kültürünü Algılama Ölçeği' (OKAÖ) kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, t-testi, Kruskal- Wallis Testi, Mann-Whitney-U Testi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi 199 öğrenci görüşü üzerinden yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrenciler aidiyet kültürel özelliğine ilişkin olarak yüksek/olumlu algılamalara sahiptir. Etkililik ve iletişim/ilişki kültürel özelliklerine ilişkin olarak ise öğrenciler orta düzeyde olumlu algılamalara sahiptir. Cinsiyetler arasındaki algılama düzeylerinde p<.05 düzeyinde anlamlı farklılıklar oluşmazken bölümler arasında anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Bu bulgular, araştırmanın yapıldığı akademik örgütün öğrenciler açısından ortak anlamlar üretebildiğim göstermektedir. The aim of this study is to identify the university students #8217; cultural perception of the faculty which they attend, who attend an academic organization. In this study which comprised of the 4th year students of the departments of Classroom Teaching, Teaching Social Sciences, Pre-School Teaching and Turkish Language Teaching Departments of Giresun Education Faculty, their perception of the cultural features of efficiency, belonging and communication/relationship was determined with the #8220;Scale to Perceive School Culture #8221;, which is developed by the researcher. No samples were taken in the research but the research was carried out on all 4th grade students. The study group of the research comprised 408 students. Research model was surveying model. Data was analysed through arithmetic means and the relationship analyses were made through t-test, Kruskal-Wallis Test and Mann-Whitney-U Test. Data analysis was carried out through taking the opinion of 199 students. The results of the research revelaed that students had a high/positive perception of the cultural feature of belonging. They had an average level of positive perception of the cultural features of efficiency and communication/relationship. Although there were no significant differences at the level of p<.05 between genders, there were significant differences between departments. These findings show that academic organization, in which the research was carried out, may produce common meanings for the students.