dc.contributor.author | Bütüner, Suphi Önder | |
dc.contributor.author | Gür, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:38:48Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:38:48Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1307-6086 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/5096 | |
dc.description | Gür, Hülya (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi kapsamındaki “Açılar ve Üçgenler” konusunun anlamlı öğrenme araçlarından V diyagramları ve Zihin haritaları kullanılarak öğretiminin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Çalışmada ön test-son test-kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini kırk 7.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri analizi İlişkisiz t testi ve Mann Whitney U testi kullanılarak yapılmıştır. Ön test sonuçlarına göre gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen (p>0.05), son test sonuçları deney grubu lehine, gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olduğunu göstermiştir (p<0.05). | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to research the effect of the subject of #8220;Angles and Triangles #8221; which is included in mathematics curriculum of the seventh grade on the student success using Mind maps and Vee diagrams. In this study, the pre- and post-test on the control group were conducted. The sample group of the study consisted of 40 students at 7th grade. Data obtained were analyzed using Independent samples t-test and Mann Whitney U test. Although there is no significant difference (p>0.05) with regard to the pre-test results, the result of the post-test exhibited that there is a significant difference among groups, which is favor of the experiment group (p<0.05). | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Zihin Haritaları | en_US |
dc.subject | V Diyagramları | en_US |
dc.subject | Mathematics Education | en_US |
dc.subject | Mind Maps | en_US |
dc.subject | Vee Diagrams | en_US |
dc.title | Açılar ve üçgenler konusunun anlamlı öğrenme araçlarından V diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi | en_US |
dc.title.alternative | Teaching of angles and triangles by using Vee diagrams and mind maps | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 18 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |