Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAzizoğlu, Nursen
dc.contributor.authorUzuntiryaki, Esen
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:49Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:49Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5109
dc.descriptionAzizoğlu, Nursen (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractKimya öğreniminin ayrılmaz bir parçası olan laboratuarlar kavramsal anlamanın, laboratuvar becerilerinin ve bilimsel Düşünme yeteneğinin geliştiği yerlerdir. Laboratuvardaki performansı laboratuvara yönelik olumlu tutumlar arttırabildiği gibi, endişe de olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Bu nedenle öğrencilerin kimya laboratuvarına yönelik endişelerinin belirlenmesi önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Bowen (1999) tarafından geliştirilen Kimya Laboratuvarı Endişe Ölçeğini Türkçe'ye uyarlayarak alt boyutlarını bulmaktır. Bu ölçek, kimya laboratuvar dersi alan 516 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Elde edilen veriler faktör analiz ile incelenmiş ve laboratuvar araçlarını ve kimyasal maddeleri kullanma, diğer öğrencilerle çalışma, veri toplama ve laboratuvar zamanını kullanma olmak üzere dört boyut belirlenmiştir. Sonuçlara dayanarak ölçeğin kullanımına yönelik öneriler de verilmiştir.en_US
dc.description.abstractChemistry laboratory which is the fundamentalpartof leaming chemistry is the place where conceptual understanding, laboratory skills, and thinking scientifically are developed. While positive attitudes towards laboratory may increase the laboratory performance, anxiety may decrease it. Therefore, determining the students' chemistry laboratory anxieties becomesimportant. The purposeof this studyis to adaptchemistrylaboratoryanxietyscale developedby Bowen (1999) into Turkish and to find the dimensions of the scale. The scale is administeredto 5 16 undergraduate students taking chemistry laboratory. Obtained data were analyzed and four dimensions were extracted as a result of factor analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimya Laboratuvarıen_US
dc.subjectEndişe Ölçeğien_US
dc.subjectKimya Eğitimien_US
dc.subjectChemistrylaboratoryen_US
dc.subjectAnxiety Scaleen_US
dc.subjectChemistryeducationen_US
dc.titleKimya laboratuvarı endişe ölçeğien_US
dc.title.alternativeChemistry laboratory anxiety scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster