Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahan, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorZöğ, Hasan
dc.date.accessioned2019-09-18T06:26:45Z
dc.date.available2019-09-18T06:26:45Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.issn2148-239X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14527/pegegog.2017.021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6369
dc.description.abstractEven though the adopted teaching-learning approaches and the curricula that are based on them are subject to change in an educational institution, teaching competencies and attitudes determine the basic quality of the educational system. The study mainly intends to determine the relationship between levels of teacher candidates' attitude to teaching and levels of their teaching-learning competencies. This study has a survey design as it identifies teacher candidates' attitudes toward the profession and teaching-learning process competencies, and a relational survey design as it explores whether attitudes toward the profession and teaching-learning competencies correlate or not. As the study aims to make a comparison between social sciences and science-math fields, the data was collected from 387 teacher candidates, whose subject fields can be grouped within these two areas. The data was collected through "Attitude to Teaching Profession Scale" and "Teaching Learning Process Competencies Scale". The results revealed that teacher candidates have a positive attitude towards the teaching profession and teaching competencies at high levels. In addition, it was found that teacher candidates' positive attitude correlates significantly with their teaching-learning competencies.en_US
dc.description.abstractBir eğitim sisteminde benimsenmiş öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulanan öğretim programları değişse de eğitim sisteminin temel niteliğini, öğretmenlerin sahip olduğu mesleki yeterlikleri ve tutumları belirler. Araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum düzeyleri ile öğretme-öğrenme süreci yeterlik düzeylerini ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu çalışma öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile öğretme-öğrenme süreci yeterliklerinin belirlenmesi yönüyle genel tarama, mesleğe yönelik tutumlar ile öğretme-öğrenme süreci yeterliklerin birlikte değişip değişmediğinin belirlenmesi yönüyle ise ilişkisel tarama modelindedir. Araştırma sosyal bilimler ile fen-matematik alanları arasında karşılaştırmayı amaçladığından, veriler branşları bu alanlarda gruplanabilen toplam 387 öğretmen adayından, “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” ve “Öğretme-Öğrenme Süreci Yeterlikleri Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının mesleğe yönelik olumlu tutuma ve yüksek düzeyde öğretme-öğrenme süreci yeterliklerine sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutum düzeyleri ile öğretme-öğrenme süreci yeterlik düzeylerinin anlamlı düzeyde pozitif yönlü ilişkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherPegem Akad Yayıncılık Eğitim Danişmanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti,en_US
dc.relation.isversionof10.14527/pegegog.2017.021en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeacher Candidatesen_US
dc.subjectAttitude Towards The Teaching Professionen_US
dc.subjectTeaching-Learning Process Competenciesen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectÖğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumen_US
dc.subjectÖğretme-Öğrenme Süreci Yeterliklerien_US
dc.titleAn analysis of the relation between teacher candidates' attitudes toward the teaching profession and teaching-learning process competenciesen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile öğretme-öğrenme süreci yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPegem Eğitim Ve Öğretim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage583en_US
dc.identifier.endpage610en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster