Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGür, Hülya
dc.contributor.authorHangül, Tuğba
dc.date.accessioned2019-10-18T08:41:04Z
dc.date.available2019-10-18T08:41:04Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn2148-239X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14527/pegegog.2015.005
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/8999
dc.descriptionGür, Hülya (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine 6th grade students' use of problem solving strategies and difficulties that they have in this process. This research has been done by the help of the 12 6th grade public school students who were attending a public school in the 2012-2013 academic year. The data collection tools for the research consisted of problem tests, including 7 problems which have taken from PISA and some mathematics websites. Each problem was chosen involving only a single strategy. The obtained data was analyzed utilizing descriptive analysis and descriptive statistics. According to the results of the study, all of the students who participated in the study solve the problems about "Look for a Pattern, Start at the End, Use an Equation and Make an Organized List" strategies. Two students could not solve problems including "Draw a Diagram and Divide and Conquer" strategies. Also, three students could not solve the problem about "Guess and Check". In addition, findings of this study show that some texts of problems are long and complex for students. On the other hand, students had some difficulties when they used the strategy of "Guess and Check" and they spent a lot of time on the problem about "Divide and Conquer".en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerini ve problem çözerken yaşadıkları sıkıntıları belirlemektir. Çalışma 2012-2013 eğitimöğretim yılında bir devlet okulunun 6. sınıfında öğrenim gören 12 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri PISA ’nın açıklanan sorularından ve çeşitli matematik web sitelerinde yer alan farklı stratejiler kullanılarak çözülebilecek toplam 7 sorudan oluşan bir testten elde edilmiştir. Her soru bir stratejiyi kapsayacak şekilde seçilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz ve betimsel istatistikler kullanılmıştır. Örüntü arama, sondan başlama, denklem yazma ve liste hazırlama stratejilerini içeren soruları çalışmaya katılan tüm öğrenciler doğru cevaplandırırken; şema çizme ile bölmek ve yönetmek stratejilerini iki öğrenci; tahmin-kontrol stratejisini ise üç öğrenci yanıtlayamamıştır. Ayrıca öğrencilerin verilen soruların açıklamalarını uzun buldukları, tahmin kontrol stratejisini kullanırken sıkıntı yaşadıkları, bölmek ve yönetmek stratejisinde ise fazla zaman harcadıkları gözlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherPegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Stien_US
dc.relation.isversionof10.14527/pegegog.2015.005en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectSecondary School Studentsen_US
dc.subjectProblem-Solving Stepsen_US
dc.subjectProblem-Solving Strategiesen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencilerien_US
dc.subjectProblem Çözme Basamaklarıen_US
dc.subjectProblem Çözme Stratejilerien_US
dc.titleA study on secondary school students' problem solving strategiesen_US
dc.title.alternativeOrtaokul öğrencilerinin problem çözme stratejileri üzerine bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPegem Egitim ve Ogretim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8479-8811en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster