Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Serap Öz
dc.contributor.authorAyverdi, Leyla
dc.date.accessioned2019-10-23T12:01:31Z
dc.date.available2019-10-23T12:01:31Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn13046020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9204
dc.description.abstractGünümüzdeki çevre sorunları, farklı boyutları içermesi nedeniyle çok karmaşıktır. Bu karmaşık problemlere çözüm üretebilmek için çevre konusunda bilgiyle desteklenmiş yaratıcı fikirlere ihtiyaç vardır. Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin, çevre sorunlarına yönelik bilimsel yaratıcı çözüm önerilerini zeka değişkenine göre değerlendirmektir. Bu amaçla, ilköğretim 3. ve 4. sınıfta okuyan, 40’ı BİLSEM' e kayıtlı ve 40’ı kayıtlı olmayan öğrencilere gerçek bir çevre problemi verilerek çözüm üretmeleri istenmiştir. Öğrencilerin ürettikleri çözümler, bilimsel yaratıcılığın akıcılık, esneklik ve özgünlük boyutları dikkate alınarak puanlanmıştır. Bu üç boyuttan alınan puanlar yaratıcı çözüm önerileri puanını oluşturmuştur. Öğrencilerin aldıkları puanlar SPSS 15.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Üretilen çözümlerin yüzde ve frekansları çıkarılmıştır. Yaratıcı çözüm toplam puanı açısından üstün yetenekli öğrenciler ile normal öğrenciler arasında üstün yetenekliler lehinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Bilimsel yaratıcılığın alt boyutlarında yapılan karşılaştırmalarda ise, akıcılık ve esneklik açısından, üstün yetenekli öğrenciler lehinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Özgünlük boyutunda üstün yeteneklilerin puanı yüksek olmakla birlikte, istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Yaratıcı çözümlerin akıcılık boyutu üretilen çözüm sayısı, esneklik boyutu kullanılan farklı yaklaşım sayısı ve özgünlük boyutu ise bir grupta nadir olarak ortaya çıkan fikirler ile ilgilidir. Bu nedenle üstün yetenekli öğrencilerin, çevre problemine daha fazla sayıda çözümü, fazla sayıda yaklaşım kullanarak ürettikleri görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEkip Büro Makineleri A.en_US
dc.relation.isversionof10.12973/tused.10101aen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEnvironmental Educationen_US
dc.subjectGifted Studentsen_US
dc.subjectScientific Creativityen_US
dc.subjectÇevre Eğitimien_US
dc.subjectBilimsel Yaratıcılıken_US
dc.subjectÜstün Yeteneklileren_US
dc.titleThe comparison of proposing solutions of the students who attend and don't attend the science and art institution to an environmental problem in terms of scientific creativityen_US
dc.title.alternativeBilsem'e kayıtlı olan ve olmayan öǧrencilerin çevre sorununa çözüm önerilerinin bilimsel yaratıcılık açısından karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster