dc.contributor.author | Aydın, Serap Öz | |
dc.contributor.author | Ayverdi, Leyla | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T12:01:31Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T12:01:31Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.identifier.issn | 13046020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/9204 | |
dc.description.abstract | Günümüzdeki çevre sorunları, farklı boyutları içermesi nedeniyle çok karmaşıktır. Bu karmaşık
problemlere çözüm üretebilmek için çevre konusunda bilgiyle desteklenmiş yaratıcı fikirlere ihtiyaç
vardır. Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin, çevre sorunlarına yönelik bilimsel yaratıcı çözüm
önerilerini zeka değişkenine göre değerlendirmektir. Bu amaçla, ilköğretim 3. ve 4. sınıfta okuyan, 40’ı
BİLSEM' e kayıtlı ve 40’ı kayıtlı olmayan öğrencilere gerçek bir çevre problemi verilerek çözüm
üretmeleri istenmiştir. Öğrencilerin ürettikleri çözümler, bilimsel yaratıcılığın akıcılık, esneklik ve
özgünlük boyutları dikkate alınarak puanlanmıştır. Bu üç boyuttan alınan puanlar yaratıcı çözüm önerileri
puanını oluşturmuştur. Öğrencilerin aldıkları puanlar SPSS 15.0 istatistik paket programı kullanılarak
analiz edilmiştir. Üretilen çözümlerin yüzde ve frekansları çıkarılmıştır. Yaratıcı çözüm toplam puanı
açısından üstün yetenekli öğrenciler ile normal öğrenciler arasında üstün yetenekliler lehinde istatistiksel
olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Bilimsel yaratıcılığın alt boyutlarında yapılan karşılaştırmalarda
ise, akıcılık ve esneklik açısından, üstün yetenekli öğrenciler lehinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark
olduğu ortaya çıkmıştır. Özgünlük boyutunda üstün yeteneklilerin puanı yüksek olmakla birlikte,
istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Yaratıcı çözümlerin akıcılık boyutu üretilen
çözüm sayısı, esneklik boyutu kullanılan farklı yaklaşım sayısı ve özgünlük boyutu ise bir grupta nadir
olarak ortaya çıkan fikirler ile ilgilidir. Bu nedenle üstün yetenekli öğrencilerin, çevre problemine daha
fazla sayıda çözümü, fazla sayıda yaklaşım kullanarak ürettikleri görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ekip Büro Makineleri A. | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.12973/tused.10101a | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Environmental Education | en_US |
dc.subject | Gifted Students | en_US |
dc.subject | Scientific Creativity | en_US |
dc.subject | Çevre Eğitimi | en_US |
dc.subject | Bilimsel Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Üstün Yetenekliler | en_US |
dc.title | The comparison of proposing solutions of the students who attend and don't attend the science and art institution to an environmental problem in terms of scientific creativity | en_US |
dc.title.alternative | Bilsem'e kayıtlı olan ve olmayan öǧrencilerin çevre sorununa çözüm önerilerinin bilimsel yaratıcılık açısından karşılaştırılması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Journal of Turkish Science Education | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 25 | en_US |
dc.identifier.endpage | 41 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |