Prospective biology, physics and chemistry teachers' attitudes toward information and communication technologies
Özet
Bu çalışmanın amacı, biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim
teknolojilerine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz
döneminde Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Biyoloji, Fizik ve Kimya
Eğitimi’nde öğrenim gören 314 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, Bilgi ve İletişim
Teknolojileri Tutum Ölçeği (Karaoğlan, Cavaş, Kışla, & Cavaş, 2007) ile toplanmıştır. Veri
analizi, SPSS 12.0 paket programında betimsel istatistik analizi, 3-faktörlü ANOVA testleri, PostHoc testleri, tek-yönlü ANOVA, bağımsız örneklemler için t-testi kullanılarak yapılmıştır. Çalışma
sonuçlarına göre, tüm öğretmen adaylarının BİT’e yönelik tutumlarının orta seviyede olduğunu
göstermektedir. Tüm öğretmen adaylarının anabilim dalı, sınıf ve cinsiyet bağımsız
değişkenlerinin etkileşimleri açısından BİT’e yönelik tutumları arasında sadece anabilim dalları
arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<.05). Bu fark, biyoloji eğitimi
anabilim dalındaki öğretmen adaylarından kaynaklanmaktadır. Her bir anabilim dalındaki sınıflar
arasında BİT’e yönelik tutum açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamaktadır.
Anabilim dallarındaki cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin BİT’e yönelik tutumlarının, anabilim
dallarından sadece kimya eğitimi anabilim dalındaki öğretmen adaylarında istatistiksel olarak
anlamlı bir fark oluşturduğu gözlenmiştir. Bu fark ise, erkek öğrencilerin lehinedir.