Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKocakülah, Mustafa Sabri
dc.contributor.authorKenar Açıl, Zeynep
dc.date.accessioned2019-11-01T08:26:37Z
dc.date.available2019-11-01T08:26:37Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.issn13046020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9462
dc.descriptionKocakülah, Mustafa Sabri (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractFen bilimlerinde bazı temel kavram ve prensiplerin öğretiminde bazı sorunlarla karşılaşılmakta ve bu süreçte öğrencilerde birçok kavram yanılgısı oluşmaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin yerçekimi konusu ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Balıkesir il merkezinde yer alan çeşitliokullarda öğrenim gören 370 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma nitel bir araştırma olup veriler, açık uçlu sorulardan oluşan bir test ve 18 öğrenci ile yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmeler yardımıyla toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerden öğrencilerin alan yazında yer alan kavram yanılgılarının büyük bir çoğunluğuna sahip olduğu, aynı zamanda alan yazında yer almayan kavram yanılgılarının da mevcut olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışmanın sonunda kavram yanılgılarını gidermek üzere önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectMassen_US
dc.subjectGravitational Forceen_US
dc.subjectYerçekimien_US
dc.subjectKavramsal Anlama Testien_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectKavram Yanılgılarıen_US
dc.titleİlköǧretim öǧrencilerinin gözüyle "yerçekimi nerededir?"en_US
dc.title.alternativeThe question of ‘where is the gravity?’ from the elementary school students’ point of viewen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4119-8477en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.endpage152en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster