Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKocakülah, Mustafa Sabri
dc.contributor.authorKural, Mehmet
dc.date.accessioned2019-11-04T11:24:07Z
dc.date.available2019-11-04T11:24:07Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.issn13063065
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9522
dc.descriptionKocakülah, Mustafa Sabri (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractIn this study, whether or not constructivist teaching of double-slit interference of light has a positive effect on the secondary school students conceptual change is examined. An achievement test, a conceptual understanding test and semi-structured interviews were used as data collection tools in this mixed methods research. Experimental group was taught with constructivist approach while control group was taught with traditional method in which teacher was the only authority in defining the course of teaching. It has been identified that experimental group students show high level conceptual understandings after teaching. Superiorities of experimental group, which involve the construction of cause and effect relationships, the transfer and configuration of knowledge, have been identified with the inter-views conducted. It was concluded that teaching in the experiment group was more successful than teaching in the control group in terms of the construction of the meaning of interference, path difference, fringe width concepts and understanding the formation of bright and dark fringes.en_US
dc.description.abstractYapılandırmacı yaklaşım temel alınarak tasarlanan bu araştırmada, Işığın Çift Yarıkta Girişimi konusuna ait öğretimin öğrencilerin kavramsal değişimleri üzerinde olumlu bir etkisinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Karma yöntemin kullanıldığı bu araştırmada veri toplama aracı olarak; hazır bulunuşluk testi, kavramsal anlama testi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler seçilmiştir. Deney grubuna yapılandırmacı yaklaşım, kontrol grubuna ise öğretmenin aktif olduğu geleneksel yaklaşım benimsenerek öğretim yapılmıştır. Öğretim sonrasında yapılandırmacı yaklaşımın benimsendiği deney grubundaki öğrencilerin kavramsal anlamalarının daha üst düzeyde gerçekleştiği belirlenmiştir. Neden sonuç ilişkileri kurma, bilgiyi transfer edebilme ve yapılandırma noktalarında deney grubunun üstünlükleri yapılan görüşmeler ile açığa çıkarılmıştır. Bu araştırmada, yapılandırmacı yaklaşım temelinde tasarlanan Işığın Çift Yarıkta Girişimi öğretiminin, geleneksel öğretime göre girişim, yol farkı ve saçak aralığı kavramlarının anlamlarının yapılandırılmasında ve aydınlık-karanlık saçakların oluşumunun anlaşılmasında daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConceptual Changeen_US
dc.subjectConceptual Understandingen_US
dc.subjectConstructivist Approachen_US
dc.subjectDouble-Slit İnterferenceen_US
dc.subjectPhysics Educationen_US
dc.subjectConceptual Changeen_US
dc.subjectConceptual Understandingen_US
dc.subjectConstructivist Approachen_US
dc.subjectDouble-Slit İnterferenceen_US
dc.subjectPhysics Educationen_US
dc.titleInvestigation of conceptual change about double-slit interference in secondary school physicsen_US
dc.title.alternativeOrtaög̈retim ög̈rencilerinin çift yarıkta girişim üzerine kavramsal deg̈işimlerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalInternational Journal of Environmental and Science Educationen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4119-8477en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage435en_US
dc.identifier.endpage460en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster