Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAnıl, Özgür
dc.contributor.authorKüçüközer, Hüseyin
dc.date.accessioned2019-11-04T11:43:15Z
dc.date.available2019-11-04T11:43:15Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.issn13046020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9528
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin düzlem ayna konusuna ilişkin ön bilgilerini ve kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaçla veri toplama sürecinde; “Aynalar Ünitesi Kavramsal Anlama Testi” ile “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formları”ndan yararlanılmıştır. Kavramsal anlama testinde; düzlem ayna konusunun “görüntü oluşumu”, “görüntü özellikleri” ve “görüş alanı” alt başlıklarına ilişkin toplam 4 soru yer almaktadır. Test iki farklı lisede eğitim gören toplam 310 öğrenciye uygulanmıştır. Kavramsal anlama testinin değerlendirilmesi aşamasında; öncelikle araştırmacılar tarafından soruların doğru yanıtları oluşturulmuş, öğrencilerin verdikleri yanıtlar “kodlanabilir”, “kodlanamaz” ve “yanıtsız” olarak kategorilendirilmiştir. Kodlanabilir yanıtlar ise “bilimsel olarak kabul edilebilir” ve “bilimsel olarak kabul edilemez” başlıkları altında gruplandırılmıştır. Kavramsal anlama testi ve toplam 16 öğrenci ile gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen veriler incelendiğinde; “gözlemcinin konumu ilegörüntü ilişkisi”, “düzlem aynada görüntünün yeri”, “cisim ile görüntü arasındaki ilişki”, “görüntünün sahip olduğu özellikler” ve “görüş alanının bağlı olduğu faktörler” konularında öğrencilerin kavram yanılgılarına sahip olduğu belirlenmiştir. Öneriler bölümünde ise kavramsal değişim sürecinde düzlem ayna konusuna ilişkin olarak öğretmenler tarafından etkin bir biçimde kullanılabilecek deneysel aktivitelere yer verilmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectOpticsen_US
dc.subjectGeometrical Opticsen_US
dc.subjectDüzlem Aynaen_US
dc.subjectKavramsal Anlama Testien_US
dc.subjectKavram Yanılgılarıen_US
dc.titleOrtaöǧretim 9. sınıf öǧrencilerinin düzlem ayna konusunda sahip oldukları ön bilgi ve kavram yanılgılarının belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6603-6060en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage104en_US
dc.identifier.endpage122en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster