Yayın tarihi için Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Bildiri Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 57, listelenen: 1-20
-
İklim değişikliğinin turizme muhtemel etkilerinin analizi
(Detay Yayıncılık, 2009)Küresel ısınma ve dolayısıyla iklim değişiklikleri, dünyanın dengesini değiştiren önemli bir coğrafi olaydır ve bu olaydan tüm flora ve fauna etkilenmektedir. Küresel ısınmanın ortaya çıkaracağı iklim değişikliğinin en ... -
Yeni bir ilişkisel pazarlama yaklaşımı olarak TORQUE modeli: İzmir şehir merkezindeki oteller üzerinde bir araştırma
(Sidas Medya Ltd. Şti., 2011)Ülkemizde turizme yönelik teşviklerin ve gelişmelerin etkisiyle hızla artış gösteren otel işletmelerinin sayıları ve yatak kapasiteleri, var olan rekabetin daha da artmasına neden olmaktadır. Böyle bir rekabet ortamında faaliyet ... -
Changing consumer tendency and effects of local kitchens on tourism movements
(St. Kliment Ohridski, 2011)– Individuals, who have enough time, purchasing power and holiday tendency, have been attending tourism activities with different purposes like visiting relatives, having fun and adventure, shopping or visiting different ... -
Culinary tourism and the role of tourist guides in presenting kitchen and food culture
(ST. Kliment Ohridski, 2011)Food culture is a culture which shows both the materials used in the preparation of food and beverages and the ropes of cooking art. In terms of tourism, food culture is an important factor for tourists while visiting ... -
The relationship between product inovation and fusion cuisine in food and beverage establishments a discussion on Turkish cuisine
(CRC Press, 2012)The competition nowadays in globalization process deeply influences the tourism industry as well as the other industries. The increasing differentiation in demands and expectations of tourists forces tourism establishments ... -
Turistik çekicilik unsurları içinde yiyecek içecek işletmelerinin yeri: Sultanahmet örneği
(Yıldız Technical University Istanbul Historical Peninsula Application and Research Centre, 2013)Tourism, as an important element of contemporary society is growing constantly. The rapid changes in the tourism sector has led to a variation in preferences and types of tourism. Searchs for new destinations have emerged ... -
New orientations in gastronomy education: Molecular gastronomy
(Elsevier Science Bv, 2014)Gastronomy has very big importance around the world, as well as in Turkey and referred to as a branch of science. Diet of Country, kitchen culture, and food and beverage production contains many factors such as different ... -
A theoretical research on the constraints of development of gastronomy education in Turkey
(Elsevier Science Bv, 2014)This study aims to identify the possible positive impacts which may occur if the constraints are eliminated, by revealing the constraints preventing the development of gastronomy education. For this purpose theoretical ... -
Turizm alan yazınında engelliler ile ilgili çalışmaların bibliyometrik profili 2000 - 2013
(Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2014)Bu çalışmada, 2000-2013 yılları arasında turizm alanyazınında engellilerle ilgili çalışmaların çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Yükseköğretim Kurulu ... -
Yavaş şehir kriterlerinde engellilik betimsel bir araştırma
(Ankara Kalkınma Ajansı, 2014)Sosyal yaşamın doğal ortamlardan şehir hayatına kayması ve küreselleşmenin hızına ayak uydurma endişesi hem bireyler açısından farklılıkların hem de kültürel, yöreye özgü değerlerin bu hızlı sirkülasyon içerisinde erimesine ... -
Turizmde uygulanabilecek yeni bir kavram olarak crowdsourcing (kitlesel kaynak kullanımı): Swot analizi tekniğiyle bir değerlendirme
(Detay Yayıncılık, 2014)Günümüzde zorlu ve hızlı değişimin egemen olduğu bir ortamda işletmeler için çok daha zorlayıcı bir rekabet ortamı oluştuğu söylenebilir. Tüketicilerin istek ve beklentilerinin de karşılanabilmesi için yenilik uygulamalarından ... -
Vanilya baharatı ve kullanım alanları üzerine bir araştırma
(Selçuk Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 28-30 Mayıs, 2015, Konya, 2015)Özet Bilgisi Yok. -
Çanakkale yöresinin hüzün dark turizmi potansiyelinin swot analizi yoluyla incelenmesi
(Detay Yayıncılık, 2015)Turistik ürün çeşitlendirmesi destinasyonlarda yeni turizm potansiyelleri oluşturmak amacıyla yapılan stratejik yaklaşımların başında gelmektedir. Mevcut turistik destinasyonlarla rekabet edebilmek maksadıyla yapılan ... -
Hızlı Rahat (Fast-Casual) restoranların SWOT analizi ile değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
(2015)Tüm restoranlar genel olarak müşterilerine yiyecek ve içecek hizmeti sunsa da; yiyecek ve içecekleri hazırlama yöntemleri, fiyatlandırma çeşitleri, menü stilleri ve sahip oldukları kendilerine has diğer özellikleri nedeniyle ... -
Gastronomi mirası temsilcisi olarak historanlar: Cumalıkızık yöresi üzerine kavramsal bir analiz
(2015)Nesiller boyunca aktarılan maddi ve manevi kültür ürünlerinin oluşturmuş olduğu kültürel miras kavramı içerisinde son yıllarda gastronomi mirası da oldukça fazla önem kazanmıştır. Bir yörenin ya da o yörede yaşayanların ... -
Dışarıda yemek yeme alışkanlığında etkili faktörlerin belirlenmesinde alternatif bir yöntem olarak planlanmış davranış teorisi
(Deuzem, 2016)Bireylerin dışarıda yemek yeme alışkanlıkları, temelde ev dışı yiyecek içecek tüketimi konusu ile ilgili kabul edilmektedir. Ticari anlamda ise; dışarıda yemek yeme alışkanlıkları bireylerin ev dışında bir işletme tarafından ... -
Karbon ayak izi kavramının turizm hareketliliğine muhtemel etkileri kavramsal bir analiz
(Detay Yayıncılık, 2016)İnsan kaynaklı atıkların ve dolayısıyla kirliliğin artışıyla birlikte, meydana gelen etki ve zarar da doğrusal olarak artmakta, çevresel etkilerin gözle görülür bir ciddiyete ulaşması sonucunda hem değişen tüketici ... -
Destinasyon pazarlamasında Toyota Way 4P modelinin kullanılabilirliği (Sındırgı örneği)
(Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdtirlüğti, 2017)Destinasyon pazarlaması; bir yerin öz niteliklerine uygun olarak oluşturulan destinasyon kimliğinin, seçili hedef kitlelere dönük olarak etkin iletişim çalışmaları ile daha çekici hale getirilmesidir. Destinasyon ... -
Gastronomi ve aşçılık öğrencilerinin gıda hijyeni ve gıda güvenliği konusunda bilgi, tutum ve uygulama düzeylerinin ölçülmesi
(Ali Yaylı, 2017)Gıda hijyeni ve güvenliğinin sağlanabilmesi için gıda üretim yerlerinde çalışan iş görenlerin, bu konudaki bilgi düzeylerinin yeterli seviyede olması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ileriki dönemlerde sektörde istihdam ... -
Yenilebilir su ürünlerinin mutfaklarda kullanımı açısından gastronomi turizminin geliştirilebilirliği: Kapıdağı yarımadası örneği
(2018)Yenilebilir su ürünlerinin gastronomi turizmi açısından kullanımı, bu kaynakların bilimsel olarak derinlemesine araştırılması ile mümkündür. Tüm dünyada insanların temel gereksinimi olan kaliteli ve güvenilir besin ...