dc.contributor.author | Şenel, Selma | |
dc.contributor.author | Günaydın, Serpil | |
dc.contributor.author | Pekdağ, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T06:36:12Z | |
dc.date.available | 2023-06-16T06:36:12Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-7177 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.14686/buefad.839841 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13133 | |
dc.description.abstract | The challenging aspects of scheduling face-to-face in-service training programs are a barrier to make needed training widespread and accessible. Due to the limitations, the necessity has arisen to design interactive and updatable digital learning materials for teachers that have been prepared by experts and that can be accessed whenever desired. This design and development research presents a design of digital learning materials that has been drawn up on the basis of scientific processes and in the knowledge of teachers' inadequacies as regards the topic of measurement and evaluation. The learning materials produced in this research, Web-based Measurement and Evaluation Learning Modules (W-MELM), are based on the critical aspects of item writing and test development and the needs of teachers based on the literature. The ADDIE model was taken as the basis of W-MELM in the design process. Five experts were consulted in leading to the revision of the modules to make them ready for operation. The evaluation stage consisted of using a Likert-type data collection tool of 18 items to collect teachers' (n=50) opinions regarding W-MELM. As a result of analysis, the teacher's views acknowledged that W-MELM that had been designed met their needs and was an effective learning tool. | en_US |
dc.description.abstract | Yüz yüze hizmet içi eğitimlerin maliyet, zaman ve program gibi zorlayıcı faktörleri, ihtiyaç duyulan eğitimlerin gerekli yaygınlığa ulaşılmasına engel teşkil etmektedir. Bu sınırlılıklar nedeniyle öğretmenlere alan uzmanları tarafından hazırlanmış, istedikleri zaman erişebilecekleri, tasarım ve yayın süreci dışında bir maliyet ya da iş yükü getirmeyecek, etkileşimli ve güncellenebilir dijital eğitim materyalleri tasarlanmasının gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmada, ölçme ve değerlendirme konusunda öğretmen yetersizlikleri göz önünde bulundurularak ve bilimsel temeller ışığında, öğretmen eğitimine yönelik dijital bir eğitim setinin tasarımına ilişkin bir örnek sunulmuştur. Eğitim setinde, alan yazından yola çıkılarak, madde yazma ve test geliştirmedeki kritik noktalara ve öğretmenlerin gereksinimlerine odaklanılmıştır. Eğitim setinin tasarım sürecinde ADDIE (Analiz, Tasarım, Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirme) modeli temel alınmıştır. Tasarım sürecinde; 3 ölçme ve değerlendirme, 2 bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi alanından olmak üzere toplam 5 uzman görüşü ve eğitim setinin kullanıcıları olan 3 öğretmenin görüşü alınarak eğitim setinde son düzenlemeler yapılmıştır. ADDIE modelinin değerlendirme basamağında dijital eğitim setine ilişkin öğretmen görüşleri (n=50), 5'li Likert tipinde 18 maddeden oluşan bir veri toplama aracıyla toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı eğitim setini, içerik, öğretim tasarımı ve değerlendirme olmak üzere üç temel boyutta değerlendiren maddelerden oluşmaktadır. Verilerin analizi sonucunda öğretmen görüşlerinin, genel olarak bu üç boyutun hepsi için olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir. Bir başka ifade ile öğretmenlerin görüşleri tasarlanan dijital eğitim setinin, ihtiyaçlarına yönelik ve etkili olduğu yönündedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.14686/buefad.839841 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Measurement | en_US |
dc.subject | Evaluation | en_US |
dc.subject | Assessment Literacy | en_US |
dc.subject | ADDIE | en_US |
dc.subject | Teacher Training | en_US |
dc.subject | Distance Education | en_US |
dc.subject | Ölçme | en_US |
dc.subject | Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı | en_US |
dc.subject | Öğretmen Eğitimi | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.title | Designing web-based “Measurement and evaluation” learning modules for teachers’ needs | en_US |
dc.title.alternative | Öğretmen ihtiyaçlarına dönük web tabanlı “Ölçme ve değerlendirme” eğitim seti tasarımı | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-5803-0793 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-6304-1107 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-0611-0617 | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 293 | en_US |
dc.identifier.endpage | 308 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |