Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKocataş, Şeyma
dc.contributor.authorDemir, Mevhibe Kobak
dc.date.accessioned2024-12-05T08:05:17Z
dc.date.available2024-12-05T08:05:17Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1308-8971
dc.identifier.issnhttps://doi.org/10.1007/10.51460/baebd.1505274
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15444
dc.descriptionDemir, Mevhibe Kobak (Balikesir Author )en_US
dc.description.abstractBu çalışmada ortaöğretim matematik ders kitapları ‘Sayılar ve Cebir’ öğrenme alanındaki ön örgütleyicilerin türü, işlevi ve sunulma şekillerine göre dağılımının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın modeli betimsel nitelikli tarama modelidir. Ortaöğretim matematik ders kitaplarından elde edilen veriler doküman analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, açıklamalı ön örgütleyicilerin karşılaştırmalı ön örgütleyicilere oranla daha fazla olduğu; ön örgütleyicilerin yoğun olarak yeni bilgideki kavramların arasındaki ilişkileri açığa çıkarma işleviyle kullanıldığı, yeni bilgiye dikkat çekme işlevinin ise diğer işlevlere göre daha sınırlı sayıda yer aldığını göstermektedir. En fazla ön örgütleyici 12. Sınıf ders kitabında yer alırken bu ön örgütleyicilerin çoğunluğu açıklamalı ön örgütleyici ve bilgideki kavramların arasındaki ilişkileri açığa çıkarma işlevi taşımaktadır. Sunulma şekillerine göre yapılan inceleme sonucu yazılı ön örgütleyicilerin görsel ön örgütleyicilere oranla daha fazla kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar; en fazla 9. Sınıf “Denklemler ve Eşitsizlikler” alt öğrenme alanında ön örgütleyici belirlenirken, çoğunluğunun açıklamalı türünde, yeni bilgideki kavramların arasındaki ilişkileri açığa çıkarma işlevi taşıyan ve yazılı olarak sunulan ön örgütleyici olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the distribution of the advance organizers in the secondary school mathematics textbooks in the learning field of 'Numbers and Algebra' according to their type, function and presentation style. The model of the study is the descriptive survey model. Data obtained from secondary mathematics textbooks were analyzed using document analysis. The results obtained show that the expository advance organizers are more than the comparative advance organizers; It shows that the advance organizers are used intensively with the function of revealing the relations between the concepts in the new information, and the function of drawing attention to the new information is more limited than the other functions. While the most advance organizers are included in the 12th grade textbook, the majority of these advance organizers are expository advance organizers and have the function of revealing the relationships between the the concepts in the new knowledge. As a result of the examination made according to the way they were presented, it was concluded that the written advance organizers were used more than the visual advance organizers. The results show that while the advance organizers were determined in the 9th grade "Equations and Inequalities" sub-learning area, most of them were advance organizers in the explanatory type, which had the function of revealing the relations between the concepts in the new knowledge and presented in writing.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇınla Şekeren_US
dc.relation.isversionof10.51460/baebd.1505274en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnlamlı Öğrenmeen_US
dc.subjectÖn Örgütleyicileren_US
dc.subjectMatematik Ders Kitabıen_US
dc.subjectMeaningful Learningen_US
dc.subjectAdvance Organizersen_US
dc.subjectMathematics Textbooken_US
dc.titleÖğrenme sürecinde rehber: Ortaöğretim matematik ders kitaplarındaki ön örgütleyicilerin analizien_US
dc.title.alternativeGuide in the learning process: Analysis of advance organizers in secondary mathematics textbooksen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)en_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0542-9132en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6614-4101en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1772en_US
dc.identifier.endpage1801en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster