Turizm sektöründe butik üretimin uygulanabilirliği
Özet
Butik üretimin ele alındığı bu kuramsal çalışma, turizm sektöründe butik üretimin uygulanabilirliğinin sağlanabilmesi için bir model önerisi geliştirmeyi hedefl emektedir. Üretim sürecinin
her bir müşteri istek ve ihtiyaçlarına yönlendirilmesi diğer bir ifadeyle üretimin kişiselleştirilmesi
durumu ‘butik üretim (kişiye özel üretim/ customization)’ kavramı ile ifade edilmektedir.Turizm işletmeleri sürekli değişen bir çevrede faaliyet göstermekte olup, değişen çevreden de yoğun olarak
etkilenmektedirler.Bir başka ifadeyle turizm talebinde meydana gelen değişmelerde turizm arzı
yoğun olarak etkilenmektedir. İçinde bulunduğumuz 21. yüzyılda değişen dünya ile birlikte tüketici ihtiyaç ve istekleri de değişime uğramış ve artık tüketiciler sadece kendileri için üretilmiş, sadece kendilerine sunulmuş, sadece kendileri için tasarlanmış ürünler ve hizmetler talep etmeye
başlamıştırlar.Bu da turizm sektöründe standart üretimin bireyselleştirilmiş üretime doğru kaymasına sebep olmuştur.Bu durum turizm sektöründe butik üretimin uygulanabilirliği sorununu ortaya çıkarmıştır.Bu bağlamda bu çalışmada turizm sektöründe butik üretimin uygulanabiliriğinin
sağlanabilinmesi için 5 aşamalı bir model önerisi geliştirilmiştir.