Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğdubay, Murat
dc.contributor.authorSüzer, Özkan
dc.contributor.authorTaşkın, Erol
dc.date.accessioned2025-03-17T07:39:38Z
dc.date.available2025-03-17T07:39:38Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.isbn978-605-031-271-3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16398
dc.description.abstractBeyaz gürültü, bebeklerde rahatlatıcı ve dinlendirici etkisi olduğu bilinen bir ses türüdür. Bu ses türü, dış ortam seslerine maskeleme yaparak monoton ve sabit bir sesin duyulmasına neden olur. Yiyecek içecek işletmelerinde ise gürültü sıklıkla şikayet edilen konulardan birisidir ve yapılan çeşitli çalışmalar, gürültünün bir yiyeceğin tadını etkileyebildiğini göstermiştir. Bilindik gürültü algısının dışında bir bir yapıya sahip olan beyaz gürültünün ise, tıp çalışmaları başta olmak üzere çeşitli alanlarda faydalı olduğu görülmektedir. Bu çalışma nitel bir çalışma olmakla birlikte, beyaz gürültü kavramının gastronomi sektörü ile ilişkisine dikkat çekmek hedeflenmiştir. İnsan ile iç içe bir yapıya sahip olan yiyecek içecek endüstrisinde de, beyaz gürültünün olumlu etki yaratabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractWhite noise is a type of sound known to have a relaxing and relaxing effect in infants. This type of sound masking outdoor sounds, makes a monotonous and constant sound to be heard. In food and beverage establishments, noise is one of the most frequently complained subjects, and various studies have shown that noise can affect the taste of a food. White noise, which has a structure other than the usual noise perception, appears to be beneficial in various fields, especially in medical studies. Although this study is a qualitative study, it is aimed to draw attention to the relationship between white noise concept and gastronomy sector. In the food and beverage industry, which is intertwined with human beings, white noise is thought to have a positive effect.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNevşehir HBV Üniversitesi Turizm Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeyaz Gürültüen_US
dc.subjectYemek Algısıen_US
dc.subjectŞikayeten_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectOlumlu Etken_US
dc.subjectWhite Noiseen_US
dc.subjectFood Perceptionen_US
dc.subjectComplainen_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectPositive Effecten_US
dc.titleBeyaz gürültü (white noise) kavramı ve gastronomi sektörü ile ilişkisien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalIV. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi (UGTAK)en_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5601-6931en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4799-0833en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6086-4543en_US
dc.identifier.startpage751en_US
dc.identifier.endpage754en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster