İlköğretim öğrencilerinin basınç konusu ile ilgili problemlerin çözümünde yaptıkları hatalar
Özet
Bu çalışmanın amacı; ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin basınç ünitesi ile ilgili olarak problem çözümlerinde yaptıkları hataları ortaya çıkarmak ve bu hatalar arasındaki ilişkileri belirlemektir. Veriler; basınç ünitesindeki konuların tümünü kapsayan bir test uygulanarak elde edilmiştir. Bu test, ilgili literatürden de yararlanarak hazırlanan 8 maddeden oluşmaktadır. Veri analizinde yapılan hataların frekansları ve yüzdelik dağılımları belirtilmiş olup, hataların birbirleriyle ilişkisi kümeleme analizi ile yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları; öğrencilerin problem çözümlerinde en çok işlemsel ve kavramsal hatalar yaptıklarını göstermiştir. Ayrıca basınç ünitesi içinde farklı konulardaki kavramsal hataların kendi aralarında hata kümeleri oluşturdukları gözlemlenirken, işlemsel hataların ise bu kavramsal hata kümelerine dağılımı söz konusu olmuştur. Yalnızca formüllerden kaynaklanan hatalar başka hata kümeleri ile birliktelik kurmamış ve ayrı bir hata kümesi olarak karşımıza çıkmıştır. The purpose of this study is to assess the elementary school (7th class) students #8217; errors concerning the pressure and determine the relationships among these errors. The data was obtained from a test covering all subjects of the pressure unit. This eight-item test was prepared based on the literature. In the data analysis, frequencies and percentage distribution of the errors were determined and relationships among the types of errors were also investigated using hierarchical clustering. The result of the study revealed that the students have conceptual and procedural errors the most. Results also indicate that conceptual errors in different subjects of the pressure unit constitute error categories among themselves, but procedural errors distributed among this conceptual error categories. On the other hand, errors concerning the formulas don #8217;t constitute a relationship with the other error categories maintain a different one.